סגור

החברה שכבר הניבה לראש המוסד לשעבר 26 מיליון שקל

ההשקעה של תמיר פרדו ואסי שלגי באינטר תעשיות הוכחה כמשתלמת מאוד על הנייר. אתמול הצטרפו לגרעין השליטה הקרנות נוקד ואלפא

שותפים חדשים נכנסו אתמול לגרעין השליטה בחברת תשתיות האנרגיה אינטר תעשיות פלוס. החברה נמצאת בשליטת חברת מקורות אחרים לאנרגיה — OSEG של ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו ומנכ"ל משרד האנרגיה בשנות התשעים אסי שלגי.
OSEG ובעלי השליטה הקודמים באינטר תעשיות פלוס — קבוצה בראשות אריה קורוטקין — מכניסים לגרעין השליטה את קרנות הגידור נוקד קפיטל של רועי ורמוס ושלומי ברכה ואלפא ערך של גבי דישי ומיכאל וייס.
יו"ר החברה אריה קורוטקין, ובעלי המניות שנמנו עם הקבוצה שבראשה עמד, מכרו לקרנות נוקד ואלפא מניות תמורת 19.7 מיליון שקל. אלפא, שכבר החזיקה בנתח מאינטר תעשיות, הגדילה את אחזקתה ל־12.6%. מבחינת נוקד מדובר בכניסה הראשונה של הקרן לגרעין שליטה, ו־14.7 מיליון השקלים שהיא משלמת בעסקה יקנו לה 11.3% ממניות אינטר תעשיות פלוס.
1 צפייה בגלריה
תמיר פרדו
תמיר פרדו
תמיר פרדו
(יאיר שגיא)
ההשקעה של OSEG באינטר תעשיות פלוס החלה בסוף מרץ 2020, כשרכשה בהסכם שאושר באסיפת בעלי המניות ביוני אותה שנה 17.4% ממניות החברה תמורת 8 מיליון שקל, וקיבלה גם אופציה לרכוש נתח נוסף של 18.5% תמורת 13.25 מיליון שקל — אופציה שאותה מימשה בהמשך. עד לעסקה הנוכחית ירד שיעור האחזקה של OSEG באינטר תעשיות פלוס ל־30.5%, לאחר שבין היתר הקצתה אופציות למנכ"ל החברה ג'רי שנירר. מאז מימוש האופציה נכנסו להשקעה באינטר גם קרן אלפא וחברת הביטוח הפניקס, מהלכים שדיללו את הנתח של OSEG. בעסקה הנוכחית רוכשת גם OSEG מקבוצת קורוטקין נתח נוסף של 1.4% תמורת 2 מיליון שקל, כך שאחזקתה כעת עומדת על 31.9%.
המשקיעים, שהתלהבו מההודעה על כניסת נוקד קפיטל ומהגדלת האחזקות של אלפא ערך ו־OSEG, הזניקו את המניה אתמול ב־15.2% לשער של 9.17 שקלים — מחיר שמגלם לחברה שווי שוק של 153 מיליון שקל. זאת לאחר שבתוך שנתיים טיפסה המניה ב־82%. על הנייר עשתה OSEG של פרדו ושלגי מהלך חכם, שכן היא מורווחת אפילו על רכישת המניות הקטנה שביצעה אתמול. בסיכומו של דבר מורווחת OSEG על הנייר בכ־25.6 מיליון שקל, שכן שווי המניות שברשותה 48.8 מיליון שקל, בעוד היא השקיעה ברכישתן 23.2 מיליון שקל.
גם לאחר העסקה הנוכחית לא מדובר בסוף הפעולות ההוניות של אינטר תעשיות. בתחילת השבוע הודיעה החברה שהיא בוחנת הנפקת זכויות, אך המבנה שלה והתאריך טרם נקבעו. לאחר העסקאות הללו תצטייד החברה במספיק מזומנים, שיאפשרו לה להמשיך בתוכניות ההתרחבות שלה.
אינטר תעשיות פלוס פועלת בתכנון ובהקמה של פרויקטים הנדסיים בתחומי האנרגיה. היא נוסדה בשנת 1973 ומעסיקה כיום 550 עובדים, בהם 55 מהנדסים ו־55 הנדסאים.
החברה עוסקת בפרויקטים להקמת תשתיות חשמל בתעשייה, לרבות הקמת תחנות כוח קטנות המונעות בגז טבעי, פעילויות בתחום מיזוג האוויר והאינסטלציה, עבודות תשתית והקמת שדות סולאריים. באוקטובר רכשה החברה 55% בחברת קונסטנטין את אטש, המתמחה בשירות ובאחזקה בתחומי האנרגיה, החשמל ומיזוג האוויר, ומנהלת עשרות חוזי שירות רב־שנתיים.