בייבי שארק דו דו: השיר שנתקע לכולם בראש - ויצר חברה בשווי 400 מיליון דולר
פינקפונג, החברה שאחראית לסרטון הנצפה ביותר ביוטיוב ב-2020, הונפקה השבוע בבורסת דרום קוריאה, וכבר גייסה יותר מ-52 מיליון דולר. אנליסטים מעריכים כי מחיר המניה יעלה בעוד כ-20%, זאת לאחר שהחברה התרחבה למותגים נוספים ודיווחה על הכנסות של 30.8 מיליון דולר
ביוני 2016 עלה לאינטרנט קליפ בן 90 שניות של שיר ילדים, ומאז הכל היסטוריה.
הקליפ הוא של השיר הממכר "בייבי שארק", שמשך כבר יותר מ-16 מיליארד צפיות והפך לנצפה ביותר ביוטיוב. החברה שאחראית לכל הפלא הזה – שיר שאהוב על ילדים ומשגע מבוגרים – היא פינקפונג (Pinkfong) הדרום קוריאנית, שאז עוד הייתה סטארט-אפ קטן. היא נוסדה ב-2010 תחת השם סמארט סטדי ויצרה תוכן לילדים עד גיל 12. בתחילת הדרך היא כללה שלושה עובדים בלבד, ביניהם שני המייסדים - קים מין-סאוק המכהן כמנכ"ל ודונגוו סון שמשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיה. "המשרד היה פצפון", נזכר קים בריאיון ל-BBC. "אפילו לא ציפינו למשוך משכורת בשלב הזה".
כיום, והרבה בזכות בייבי שארק, הפכה פינקפונג לחברת מדיה בשווי מאות מיליוני דולרים. השבוע היא הונפקה בבורסת דרום קוריאה, והמניה שלה עלתה ביום הבכורה ביותר מ-9%, שהעניקו לה שווי של יותר מ-400 מיליון דולר.
ב-15 השנים שעברו מאז הקמתה, עברה החברה מספר שינויים ארגוניים, כולל העברת ההתמקדות לפעוטות ולפיתוח משחקים ותכנים פשוטים. ב-2022 שונה השם לפינקפונג, בהשראת דמות שועל שהופיעה בסרטונים המוקדמים.
"ואז הגיע בייב שארק", סיפר קים. היום החברה מעסיקה 340 עובדים, ויש לה משרדים בטוקיו, שנגחאי ולוס אנג'לס. היא מייצרת תכנים ב-25 שפות ויש לה מעל 280 מיליון מנויים ביוטיוב. מקורו של השיר ככל הנראה בארה"ב בשנות ה-70, אז כיכב במחנות קיץ של ילדים. אחד היתרונות שלו הוא היותו מאוד דביק ונשאר בראש. אם כי במידה מסוימת זה גם החיסרון שלו. "הוא כמו שיר קיי-פופ. הוא קצבי וממכר", אמר קים, שהוסיף כי קל לילדים לזכור אותו.
עם זאת, למרבה ההפתעה, השיר לא היה להיט מיידי. הוא החל לצבור תאוצה רק לאחר שעלו סרטונים של ילדים ומבוגרים רוקדים לצליליו, והפכו לוויראליים. ב-2020 הוא גרף את התואר הקליפ הנצפה ביותר ביוטיוב. לפי קים, הוא היה אחראי לחצי מהכנסות החברה בשנה לאחר עלייתו, והפך לקרש קפיצה להשקת תכנים חדשים ומרצ'נדייז.
כיום בייבי שארק מייצג כרבע מההכנסות, אך קים מאמין שהחברה יכולה לצמוח לתכנים נוספים. כך, מותגים נוספים כוללים את Bebefinn ו-Sealook, שאחראים לכחצי מההכנסות. במקביל, קים אמר כי החברה מתכוונת להשתמש בקרוב ל-52 מיליון דולר שגייסה בבורסה כדי להרחיב את מגוון הסרטים והדמויות שלה, וכן להגדיל את הנוכחות שלה בשווקים כמו יפן, צפון אמריקה ואירופה.
"הגשמנו כבר מה שרוב היוצרים חולמים עליו", סיכם קים. נראה שהוא יוכל להגשים גם חלומות נוספים, שכן הציפייה הכללית בקרב האנליסטים היא לעליות נוספות במחיר המניה - בסביבות 20%. עבור המחצית הראשונה של השנה, החברה דיווחה על הכנסות של 45.2 מיליארד וון (30.8 מיליון דולר). בייבי שארק גם עזר להפוך את קים, אביו ודודו למיליארדרים, עם הון מוערך של 246 מיליארד וון.































