סגור
שברולט קורבט
שברולט קורבט (צילום: יצרן)

בלעדי
יבואנית שברולט חיסלה את הפוזיציה שלה בהפניקס - מכרה מניות בשווי 230 מיליון שקל

לכלכליסט נודע כי יוניברסל מוטרוס, יבואנית כלי הרכב מדגמי שברולט, קדילאק ואיסוזו, מכרה אתמול לגופים מוסדיים 5.8 מיליון מניות הפניקס במחיר של 40 שקל למניה - בפרמיה של 50%; מדובר באחזקה של 2.32% ממניות הפניקס

יוניברסל מוטרוס (UMI), יבואנית כלי הרכב מדגמי שברולט, קדילאק ואיסוזו, חיסלה את הפוזיציה שלה בחברת הביטוח הפניקס. לכלכליסט נודע כי החברה מכרה אתמול לגופים מוסדיים 5.8 מיליון מניות הפניקס במחיר של 40 שקל למניה ובהיקף כולל של 234 מיליון שקל.
מדובר באחזקה של 2.32% ממניות הפניקס שנותרה בידי יוניברסל מוטורס מאז רכשה את המניות בינואר 2021 מידי יעקב שחר, הבעלים של קבוצת מאיר ומכבי חיפה.
בינואר 2021 רכשה החברה בעסקה מחוץ לבורסה 12 מיליון מניות של הפניקס תמורת 324 מיליון שקל. העסקה בוצעה במחיר של 26 שקל למניה ולאחר העסקה הגיעה יוניברסל לאחזקה של 4.9%.
הרכישה נזקקה לאישור ועדת הביקורת של דירקטוריון הפניקס. זאת מאחר שיו"ר הפניקס, בני גבאי, מכהן במקביל כמנכ"ל משותף ביוניברסל, לצדו של עמית רון, איש שוק הון ותיק. בנוסף, אשתו של גבאי, קרן, שותפה (11.25%) בחברת המזרח של עיני, שמחזיקה במחצית ממניות UMI.
יוניברסל החליטה לרכוש את מניות הפניקס כהשקעה של 400 מיליון השקלים שמצויים בקופת החברה ונשאו ריבית אפסית.
באוקטובר 2021 מכרה יו.אם.איי קצת יותר ממחצית המניות שרכשה, 6.2 מיליון מניות, במחיר דומה למחיר אתמול, כ-40 מיליון שקל. המכירה אתמול, כמו המכירה הראשונה, נעשתה בפרמיה של 50% על המחיר בו נרכשו המניות. כך, שלא כולל דיבידנדים רשמה יו.אם.איי רווח של 160 מיליון שקל על ההשקעה, ולצד דיבידנדים מדובר ברווח אף יותר גדול.