סגור

הושלמה העסקה למכירת מנרב לפי שווי של 750 מיליון שקל

חברת התשתיות והנדל"ן נמכרת לקבוצת משקיעים בראשות אסנס פרטנרס, ובהשתתפות כלל, מגדל ולאומי פרטנרס; המייסד אברהם קוזניצקי יקבל 435 מיליון שקל

מכירת קבוצת התשתיות והנדל"ן מנרב הושלמה, והחברה נמכרת לקבוצת משקיעים בראשות אסנס פרטנרס, לפי שווי של כ-750 מיליון שקל.
רשות התחרות, הגורם האחרון שהיה אמור לתת את האישור לעסקה, נתנה בשבוע שעבר את האישור, שהצטרף לאישורם של מחזיקי האג"ח ובעלי המניות של מנרב.
כפי שפורסם ב"כלכליסט", אסנס, שמושקעים בה בני משפחת וייל, ממייסדי אסם, לצד משפחות יסלזון וליימן - תרכוש 15% מהמניות.
כלל ומגדל ירכשו 25% כל אחת; לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של בנק לאומי המנוהלת בידי אבי אורטל, תרכוש 20% תמורת 150 מיליון שקל; עורק של משפחת מיתר, ממייסדי אמדוקס, וקרן המורים והגננות ירכשו את 7.5% הנותרים תמורת 56 מיליון שקל. מנורה והפניקס, ששקלו כניסה לעסקה, החליטו לא להשתתף בה.
עבור אחזקותיו במנרב (58.3%) יקבל המייסד אברהם קוזניצקי 435 מיליון שקל. קבוצת הרוכשים תקבל בעסקה גם את מניות הציבור (11%) ואת אחזקות (2.55%) צאצאיו של בעל השליטה - ערן, דרור, רותי גנץ ורונית אבנון. מניות מנרב יימחקו מהמסחר בבורסה התל-אביבית עם השלמת העסקה, אך אג"ח שלה ימשיכו להיסחר.
1 צפייה בגלריה
מימין: אברהם קוזניצקי בעל השליטה במנרב ואבי אורטל מנכ"ל לאומי פרטנרס
מימין: אברהם קוזניצקי בעל השליטה במנרב ואבי אורטל מנכ"ל לאומי פרטנרס
מימין: אברהם קוזניצקי, בעל השליטה במנרב, ואבי אורטל, מנכ"ל לאומי פרטנרס
(צילומים: עמית שעל, אורן דאי)
את החברה ייצגו עורכי הדין עמית שטיינמן, שלומי דלג'ו ואמיר עסלי ממשרד עו"ד ש. הורוביץ. את הרוכשים ייצגו אברמי וול, שרית פרלמוטר והדר זיו ממשרד עו"ד פישר (FBC), ואת המשקיעים המוסדיים ייצגו אלית אלקון ואלון פלד ממשרד עו"ד גורניצקי.
מנרב, שהוקמה בשנת 1969, הנפיקה את מניותיה לראשונה בבורסה בתל אביב בשנת 1983. החברה הובילה את הקמת עיר הבה"דים, מוזאון יד ושם, טרמינל 3 בנתב"ג, מנהרות הרכבת מתל אביב לירושלים, מבני ציבור רבים, כבישים וגשרים, מכוני טיהור שפכים ועוד. נכון לדו"חותיה הכספיים האחרונים, לחברה צבר עבודות בהיקף של כ-2.7 מיליארד שקל.
פיני דקל ימשיך לשמש כמנכ"ל החברה.
מרים גז, מנכ"לית אסנס פרטנרס, אמרה: "מצאנו בקבוצת מנרב פלטפורמה טובה מאוד לקבוצה מובילה בתחום הנדל"ן והתשתיות והון אנושי מקצועי ואיכותי, בהובלת המנכ"ל פיני דקל. בכוונתנו לפעול בצורה אינטנסיבית להמשך פיתוח, הרחבה והשבחה של הקבוצה במגוון תחומי הליבה שלה, הכוללים פעילות ביצוע עבודות קבלניות של מבנים ותשתיות, ייזום נדל"ן למגורים וכן פעילות ייזום וניהול נכסים מניבים, הכל תוך שמירה על מדיניות פיננסית שמרנית ואחראית.
"אנו נציג אלטרנטיבה תחרותית ואיכותית ללקוחות החברה, וסביבת עבודה חדשנית ומתקדמת לעובדי החברה, ספקיה וקבלני המשנה שלה. אנחנו רוצים בהזדמנות זו להודות למשפחת קוזניצקי ולאברהם קוזניצקי, שייסד את הקבוצה לפני למעלה מ-50 שנה, על תהליך המכירה ועל התשתית האנושית והעסקית שבנה וקיבלנו לידינו".
המנכ"ל דקל אמר: "קבוצת מנרב היוותה בעשורים האחרונים את אחד הגורמים המרכזיים בבנייה בתשתיות ובנדל"ן בישראל, ויחד עם הרוח החדשה שמביאים בעלי המניות החדשים, מהגופים המובילים במשק, עובדיה המצוינים והמסורים של הקבוצה וכלל השותפים העסקיים, נוכל להמשיך את תהליכי ההתרחבות של הקבוצה וצמיחתה בפעילויות הליבה שלנו.
"אנו מזהים הזדמנויות רבות עם תנופת הבנייה הצפויה, ובטוחים שהקבוצה תמשיך להיות גורם מוביל גם בשנים הבאות. אני רוצה להודות באופן אישי לאברהם וזיוה קוזניצקי על השנים המשותפות שלנו במנרב, על התמיכה, האמון, המחויבות והדאגה להצלחת החברה ועובדיה".