סגור
אלפרד אקירוב יו"ר אלרוב נדל"ן
אלפרד אקירוב. עוד מכשול בדרך לכלל ביטוח מוסר (צילום: עמית שעל)

הועדה לבחינת חוק הריכוזיות מסירה לאקירוב מכשול בדרך לכלל ביטוח

הועדה ממליצה לשנות את ההגדרה של חברות הצינור של חברות הביטוח העוסקות בגיוס אג"ח לתאגיד פיננסי. הגדרתן כיום כגוף ריאלי היוותה מכשול עבור אקירוב מלרכוש את כלל ביטוח, וגרמה להפניקס להפרה לכאורה של החוק

הצוות לבחינת החלק בחוק הריכוזיות בנוגע להפרדת תאגידים ריאליים ופיננסים ממליץ לשנות את הגדרתן של חברות הצינור להנפקת אג"ח לחברות הביטוח מתאגיד ריאלי לפיננסי. המלצה זו צריכה לעבור תהליך חקיקה, שצפוי לקחת לפחות כמה חודשים.
מדובר בחברות שכל ייעודן הוא לגייס חוב לחברות הביטוח, והן מוגדרות כתאגידים ריאליים. ההגדרה הזו גורמת, בין היתר, להפרה לכאורה של החוק על ידי הפניקס, ולכך שאלפרד אקירוב לא יוכל לרכוש את כלל ביטוח שכן היא מגייסת חוב באמצעות כלל ביטוח. בשני המקרים החוב המצרפי של גופים אלה עולה על 6 מיליארד שקל והופך אותם לתאגיד ריאלי משמעותי שמחזיק בתאגיד פיננסי משמעותי.
לעומת זאת, בהגדרה החדשה לפי המלצת הצוות, יוגדרו חברות הצינור כחברות פיננסיות וכך לא תהיה הפרה לכאורה של החוק והגבלה של היקף ההון שיוכלו לגייס.
עם זאת אקירוב לא יוכל בשלב זה ליהנות מהשינוי, שכן כאמור הוא ייכנס לתוקף רק לאחר תיקון החוק וזהו מהלך שאורך מספר חודשים לפחות, בוודאי בסיטואציה הפוליטית הנוכחית.
הצוות לבחינת חוק הריכוזיות, שכלל נציגים של הרגולטורים הפיננסים פרסם המלצותיו וקרא בין היתר לפעול לטיפול בריכוזיות המשקיעים המוסדיים.