סגור
 חנות של קסטרו
חנות של קסטרו (צילום: אסיה רביבו)

קסטרו מחזירה 90% מהעובדים שהוצאו לחל"ת

קמעונאית האופנה ציינה כי ההחלטה התקבלה בעקבות שיפור במכירות, בסניפים ובאתרי האונליין; קסטרו מעסיקה 4,500 עובדים ובחודש אוקטובר הוציאה כ-30% מהם לחל"ת

קסטרו מחזירה 90% מהעובדים שהוציאה לחל"ת: החברה מחזירה את מרבית העובדים שהוציאה בחודש אוקטובר לחופשה ללא תשלום, בעקבות השיפור במכירות הסניפים ובאתרי האונליין של הקבוצה.
קסטרו מפעילה את רשתות קסטרו, הודיס, אורבניקה, קרולינה למקה, קיקה מילנו, וטופ טן ואת דוכני מותג הקוסמטיקה איב רושה.
לפני פרוץ מלחמת חרבות ברזל העסיקה הקבוצה 4,500 עובדים. לפי הודעתה באוקטובר, הוצאו לחופשה בין 20% ל-40% ממצבת כח האדם, כלומר בין 1,350 ל-1,800 עובדים.
בחודש הראשון למלחמה איבדה קבוצת האופנה מכירות פוטנציאליות בהיקף 79 מיליון שקל. לפי הודעתה, מאז נרשם צמצום מהותי בהיקף הפגיעה. זאת לאחר שמרבית חנויות הקבוצה נפתחו לפעילות ושעות הפתיחה בקניונים התארכו. במקביל החלה קסטרו במהלך של סגירת חנויות מפסידות.
כעת מדווחת החברה כי מתחילת המלחמה, ב-7 באוקטובר, ועד היום, עומדת הירידה במכירות החנויות הזהות (חנויות שפעלו באופן מלא השנה ובשנה שעברה) ובאתרי האונליין של הקבוצה על 6% בהשוואה לתקופה מקבילה בשנת 2022.
קסטרו מעריכה כי מגמת השיפור במכירות תימשך, אם לא יחול שינוי בנסיבות, והפגיעה בהכנסות הרבעון הרביעי של השנה תצטמצם עוד יותר ביחס לרבעון מקביל אשתקד.
במקביל להחזרה מחל"ת, מבצעת קסטרו גם מהלך של פיטורי עובדים במטה החברה. כפי שנחשף ב"כלכליסט", קסטרו סוגרת רבע מהחנויות של מותג הבית, המונה 108 סניפים, והחברה זימנה לשימוע לפני פיטורים 15 עובדי מטה, כחלק ממהלך התייעלות. על רקע סגירת 40 חנויות המותג, קסטרו לא מחזירה גם בשלב כ-100 עובדים שהוצאו לחל"ת.
קסטרו סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם עליה של 5.5% במכירות שהסתכמו ב-454 מיליון שקל, וזינוק של 153% ברווח הנקי שעמד על 12.7 מיליון שקל. העליה במכירות לא השתרשה במלואה לשורת הרווח הגולמי והרווחיות הגולמית נשחקה ל-57.8% לעומת 58.2% ברבעון מקביל.