סגור

נעילה חיובית בבורסה: ת"א 35 עלה ב-1.2%, טבע קפצה ב-6%

אחרי החילוץ של שני חטופים מעזה ולמרות תנועות יציבות בוול סטריט - המדדים ת"א 125 ות"א בנקים הוסיפו לערכם 1.3%; הבורסה התנהלה בעליות במהלך כל היום אך המגמה התחזקה לקראת הנעילה; טבע קפצה ברקע העלאת המלצה בבנק השקעות אמריקאי

דיווח שוטף מהבורסה בת"א ברקע למלחמה בדרום: העדכונים החשובים, המניות הבולטות, איגרות החוב ועדכוני האנליסטים
17:25 - הבורסה בתל אביב נעלה את היום בעליות. המגמה החיובית התגברה לקראת נעילת המסחר, למרות תנועות מתונות בבורסות ניו יורק שנפתחו לפני כשעה.
מדד הדגל ת"א 35 טיפס ב-1.2%, המדדים ת"א 125 ות"א בנקים הוסיפו לערכם 1.3%.
טבע קפצה ב-6% בפסגת מדד הדגל אחרי העלאת המלצה בבנק ההשקעות האמריקאי פייפר סנדלר.
פרשקובסקי התחזקה ב-4.1%, אל על טיפסה ב-5.3%.
רבוע כחול נדל"ן התחזקה ב-5.1% ברקע דיווח של החברה על מספר משאים ומתנים שהיא מנהלת, לרכישת זכויות בנכסים מניבים ולהארכת תקופת השכירות והעלאת דמי שכירות לשוכרים קיימים.
רייזור זינקה ב-7.2% במחזור גבוה, מבלי שפירסמה דיווח כלשהו למשקיעים.
תשואות האג"ח הממשלתיות לעשר שנים ירדו בשש נקודות בסיס ל-4.24%.
17:05 - העליות בבורסה באחוזת בית מתחזקות לקראת הנעילה, למרות פתיחה רגועה בשוקי ניו יורק.
המדדים ת"א 35 ות"א 125 עולים ב-1.1%, ת"א בנקים מוסיף לערכו 1.2%.
בין המניות הבולטות במחזורים הגבוהים - טבע קופצת ב-5.2%, אל על מתחזקת ב-5.7%, פרשקובסקי עולה ב-5.9%.
16:00 - אל על קופצת ב-5.4% במחזור במחזור גבוה יחסית של יותר מ-30 מיליון שקל, לעומת מחזור יומי ממוצע של 6.3 מיליון שקל בשנה האחרונה.
12:45 - מניית פרשקובסקי מטפסת ב-3.5% ומרכזת את המחזור הגבוה בבורסה - 31.3 מיליון שקל. מדובר במחזור גבוה משמעותית מהממוצע במניית חברת הבנייה, שעומד בשנה האחרונה על 2.3 מיליון שקל ביום.
11:30 - טבע מחזקת את העליות ומוסיפה לערכה 2.9% אחרי שבסוף השבוע בנק ההשקעות פייפר סנדלר העלה את המלצת המניה מ'נייטרלי' ל'תשואת יתר' עם מחיר יעד של 19 דולר - לעומת מחיר המניה שעומד היום על 12 דולר.
10:00 - הבורסה בתל אביב פותחת את היום במגמה חיובית לאחר חילוץ שני חטופים ברפיח וברקע תנועות מתונות יותר בפתיחת שבוע המסחר באירופה.
מדד הדגל ת"א 35 מטפס ב-0.7%, ת"א 125 עולה ב-0.6% ות"א בנקים מוסיף לערכו 0.8%.
טבע מתחזקת ב-1.4% ומרכזת את המחזור הגבוה בבורסה בשעה מוקדמת זו, שיכון ובינוי מטפסת ב-2.3% בפסגת מדד ת"א 35.
9:15 - יעקבי קבוצה מעדכנת כי חברה בת (100%) זכתה במכרז הרכבת הקלה לביצוע עבודות אחזקה והקמה של רמזורים ומצלמות טלוויזיה במעגל סגור, במסגרת עבודות הכנת התשתית לקו הירוק והסגול. התמורה בחוזה תעמוד על 32.6 מיליון שקל, והיא תועבר בהתאם לאבני דרך.
9:00 - פרקומט מעדכנת כי מאז תחילת השנה חתמה על 9 חוזים חדשים להקמת מתקני חניה ברחבי הארץ, בהיקף מצטבר של מעל 16 מיליון שקל - 5 מהמתקנים יוקמו בת"א, היתר בחיפה, ראשון לציון, גבעתיים והוד השרון.
8:20 - רבוע נדל"ן מעדכנת: החברה מנהלת משא ומתן מתקדם לרכישת זכויות נוספות בשני נכסים מניבים, בתמורה כוללת של 290 מיליון שקל. במקביל, החברה מנהלת שיחות עם מספר שוכרים, להם משכירה החברה נכסים לשימוש של סופרמרקטים, להארכת תקופות השכירות ל-20-15 שנה והעלאת דמי השכירות. "אם וככל שהמשאים והמתנים כאמור יבשילו לכדי הסכמים מחייבים, מעריכה החברה כי עשויה להיות לדבר השפעה מהותית לחיוב על השווי ההוגן של הנכסים האמורים".
7:45 - המשקיעים בבורסה בת"א יעקבו בשעות הקרובות אחר המגמה בשווקים הגלובליים הנכנסים במהלך היום לשבוע מסחר חדש. עוד ברקע, החדשות המעודדות על שחרור שני חטופים בפעולה של כוחות הביטחון הלילה ברפיח.
בשעת בוקר מוקדמת זו נרשמות תנועות קלות בחוזים בוול סטריט; בטוקיו, הונג קונג ושנגחאי אין מסחר היום בשל חגים לאומיים. מחירי הנפט יורדים ב-0.3%.
תשואת אג"ח ארה"ב ל-10 שנים יציבה, על 4.18%. תשואת אג"ח ישראל לעשר שנים טיפסה אתמול בשמונה נקודות בסיס ל-4.30%. זאת במקביל לנעילה השלילית בבורסה בת"א.
כלכליסט מדווח: הראל משקיעה בחברת הביטוח הקנדית מרכז הביטוח הקנדי (Canadian Insurance Center), שהוקמה על ידי הישראלי אורן פרי לפני שנתיים. הראל השקעות העמידה לחברה הלוואה של 3 מיליון דולר שניתנת להמרה ל־40% ממניותיה. מרכז הביטוח הקנדי היא חברה שמתמחה בשיווק טלפוני של פוליסות.
מייקל אלפרט, שמנסה לרכוש את השליטה בשופרסל, נחת היום בישראל לסבב שיחות עם הגופים המוסדיים, במטרה לשכנע אותם לתמוך בהצעה שהגיש (רכישת 24.9% ממניות הרשת לפי שווי של 6.1 מיליארד שקל.
השותף המרכזי של אלפרט בקבוצה הוא אנדרו ספודק (Andrew Spodek), המייסד והמנכ"ל של קרן ריט בשם פוסטאל ריאלטי טראסט (Postal Realty Trust). הקרן מתמחה ברכישת נכסים שמושכרים לשירות הדואר האמריקאי, וכן ברכישת נכסי לוגיסטיקה ושילוח.
הנאמן מטעם בית המשפט בחנן מור, עו"ד אהוד גינדס ביקש אמש מבית המשפט ארכה נוספת של שבועיים כדי להגיע להסדר עם נושי החברה, שהיה אמור להיות מוגש הבוקר. התהליך מתארך מאחר שחלק מהנושים לא הגיעו להסכמות במו"מ מול גינדס ומול מנהל העסקים הראשי של החברה דודו זבידה. מדובר על נושי הקרקע בשדה דב, ומחזיקי אג"ח המובטחות, סדרות ט' ו־ט"ו.

מדד ת"א 35 ירד אתמול ב-0.6%, ת"א 125 נחלש ב-0.7%, ת"א בנקים נסוג ב-1.8% - בינלאומי מחק 4.1% מערכו, מזרחי טפחות ירד ב-2.2%, פועלים נסוג ב-1.8%, דיסקונט נחלש ב-1.7% ולאומי ירד ב-1.1%.