סגור

ירידה במכירות הרבעוניות של תדיראן - במזגנים ובפאנלים הסולאריים

החברה רשמה ברבעון מכירות של 171 מיליון שקל בפעילות המזגנים - ירידה של 15% ביחס לתקופה המקבילה בשנה קודמת; מגזר האנרגיה הניב לתדיראן הכנסות של 196 מיליון שקל - ירידה שנתית של 16% שנובעת מחולשה במכירות הפאנלים הסולאריים

פתיחה חלשה של 2024 בתדיראן: יצרנית המזגנים הישראלית הפועלת גם במגזר האנרגיה (מכירת פאנלים סולאריים בישראל ובאיטליה) חתמה את הרבעון הראשון עם ירידה במכירות, בישראל ובחו"ל, וכך גם לירידה בשורת הרווח.
מכירות תדיראן שבשליטת משה ממרוד הסתכמו ברבעון ב-372 מיליון שקל, ירידה של 14.5% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה.
הרווח הנקי בתקופה עמד על 9 מיליון שקל, נפילה של 79% ביחס לרבעון המקביל. השיעור הגבוה של הירידה ברווח נובע בעיקר מהעובדה שברבעון הראשון של 2023 רשמה תדיראן רווח חד פעמי של 46 מיליון שקל על מכירת פעילות אסקוטק.
מכירות המזגנים ירדו ברבעון הראשון ב-15% ל-171 מיליון שקל, ירידה המיוחסת להשפעות מלחמת חרבות ברזל. בה בעת, תדיראן מציינת כי מכירות המזגנים בחודשים אפריל ומאי 2024 במגמת עליה לעומת הרבעון הראשון.
במגזר האנרגיה נרשמה ירידה של 16% במכירות, ל-196 מיליון שקל, בשל נסיגה במכירות הפאנלים הסולאריים, בישראל ובאיטליה. לדבריה, באיטליה נוצר עודף מלאי במערכות אנרגיה מתחדשת ופאנלים סולארים לאור הירידה בביקושים וירידת מחירי החשמל.
זו הפחיתה את הכדאיות בהתקנת פאנלים בבתים, וכך ירדו מחירי הפאנלים בכלל השוק האירופאי. במקביל מדווחת החברה על עליה בביקושים למערכות אגירת אנרגיה, שקיזזו חלק מהירידות במכירות הפאנלים.
לנוכח הירידה במכירות, הרווח הגולמי של תדיראן ירד ברבעון ב-7% ל-69 מיליון שקל. הרווח התפעולי הסתכם ב-17 מיליון שקל – ירידה של 74% ביחס לרבעון המקביל, שנובעת כאמור מהרווח החד פעמי ברבעון המקביל על מכירת אסקוטק.