סגור
מלחמת עזה  בורסת ת"א
בורסת ת"א; מלחמת חרבות ברזל (צילום: REUTERS/Amir Cohen בלומברג)

נעילה שלילית בבורסת ת"א; בונוס ביוגרופ צנחה ב-20.3%, ישרוטל זינקה ב-9.1%

מדד ת"א 35 נסוג ב-0.7%; רשות ניירות ערך פשטה על משרדי בונוס ביוגרופ בחשד לביצוע עבירות ני"ע; מניית ישרוטל תיכנס למדד ת"א 125 לראשונה, בעדכון המדדים הבא; קסטרו עלתה ב-4.5%, יאיר אוחיון סמנכ"ל הכספים שלה בחמש השנים האחרונות מונה למנכ"ל

דיווח שוטף מהבורסה בת"א ברקע למלחמה בדרום: העדכונים החשובים, המניות הבולטות, איגרות החוב ועדכוני האנליסטים

17:25 - נעילה שלילית בבורסה, כשברקע ירידות בוול סטריט: מדד ת"א 35 נסוג ב-0.7%, ת"א 125 נחלש ב-0.6%.
מניית בונוס ביוגרופ צנחה ב-20.3%, רשות ניירות ערך פשטה על משרדי בונוס ביוגרופ בחשד לביצוע עבירות ני"ע.
ישרוטל זינקה ב-9.1%, תיכנס למדד ת"א 125 לראשונה בעדכון המדדים הבא. בעלי השליטה ברשת המלונות מכרו 4% ממניות החברה בשווי 181 מיליון שקל לגופים מוסדיים. על כן, אחזקות הציבור יעלו ליותר מ-20%, אחד התנאים לכניסה למדדים.
קסטרו עלתה ב-4.5%, יאיר אוחיון סמנכ"ל הכספים שלה בחמש השנים האחרונות מונה למנכ"ל.
16:30 - תורפז תעשיות ביצעה שלושה מינויים חדשים של בכירים. החברה שבשליטת וניהול קרן חזון נסחרת בשווי 1.35 מיליארד שקל בבורסה בתל אביב.
החברה מינתה את פייר-איב קאריו כאחראי על הפעילות הגלובלית בתחום הבישום. קאריו שימש בעבר שימש בתפקידים שונים בחברות הריחות Givaudan וב-IFF שרכשה את פרוטרום.
שני מינויים נוספים הם יוריס מתייס כמומחה בכיר גלובלי לנושא הטעם, מתייס עבד במספר חברות רב לאומיות, ביניהן כולל IFF ,Sensient וקבוצת Paulig.
מינוי נוסף הוא של אנה קורלס כמנהלת רכש גלובלי. קורלס שימשה בעבר בתפקידי מפתח בתחומי הרכש, שרשרת האספקה והתפעול עבור חברות בולטות כמו Belmay ,Manheimner, Kerry ופרוטרום ותתמקד בהרחבת פונקציות הרכש.
תורפז מפתחת, מייצרת, משווקת ומוכרת בשמים, טעמים וחומרי גלם לתעשיית המזון ותעשיות הקוסמטיקה.
16:15 - עולות ויורדות במדדים המובילים: נייס מטפסת ב-1.6% בראש ת"א 35, טאואר מאבדת 3% בתחתית. נאוויטס פטרוליום מתחזקת ב-3.3% בראש ת"א 90, מיטרוניקס נחתכת ב-4.7% בתחתית.
14:35 - על פי חשדות הרשות, שפתחה בחקירה פלילית נגד בונוס ביוגרופ, החברה השפיעה על מחירי מניותיה בבורסה ומחירי מניות חברה מתחרה תוך מצג שווא. זאת על מנת להיכלל במדדים ת"א 90 ות"א 125, שאליהם נכנסה ביולי 2021.
בנוסף, על פי החשד, כדי להגדיל את הביקוש למניות החברה, חילקה הנהלת החברה הלוואות לעובדיה כדי שאלו יממשו את האופציות שנמצאות ברשותם לרכוש את מניות החברה. אולם החברה לא דיווחה על מתן ההלוואה למשקיעים בבורסה.
14:10 - מניית חברת בונוס ביוגרופ, שמפתחת שתלי עצם, נופלת ב-31% אחרי עצירה במסחר, כשברקע רשות ניירות ערך הגיעה הבוקר אל משרדי החברה לצורך עריכת חיפוש. על פי צו, החיפוש נערך בקשר לחשד לביצוע עבירות בניירות ערך. ככל הידוע, הרשות גם זימנה מספר נושאי משרה לחקירה במשרדי הרשות.
12:15 - רוטשטיין תמנה ועדה בלתי תלויה לבחינת ההצעה לרכוש נכסים מבעל השליטה. דירקטוריון חברת הנדל"ן מסמיך את הוועדה לשאת ולתת עם יצחק מירלשוילי. מדובר בקרקעות בהרצליה שרכש במאות מיליוני שקלים. בתביעה נגזרת שהוגשה נגדו נטען כי היה עליו לפנות לחברה ולהציע לה קודם את העסקאות האלו.
10:50 - מניית ישרוטל מזנקת ב-7% אחרי עסקת מניות. המניה תיכנס למדד ת"א 125 לראשונה בתולדותיה בעדכון המדדים הבא. בעלי השליטה ברשת המלונות מכרו 4% ממניות החברה לגופים מוסדיים. על כן, אחזקות הציבור יעלו ליותר מ-20%, אחד התנאים לכניסה למדדים.
10:00 - תנועות קלות בפתיחה: המדדים ת"א 35 ו-125 עולים ב-0.3%, הבנקים יורדים ב-0.1%. מניית קסטרו עולה ב-4.7% אחרי החלפת מנכ"ל החברה.
8:30 - תפקיד מנכ"ל קסטרו-הודיס יוצא לראשונה ממשפחת רוטר, בעלת השליטה בקבוצה: יאיר אוחיון סמנכ"ל הכספים בחמש השנים האחרונות מונה למנכ"ל החדש של החברה.
אוחיון יחליף בתפקיד את רון רוטר, המנכ"ל מ-2020, שיעבור לנהל את פעילות החו"ל של קסטרו-הודיס. הוא גם יוביל את מיזם הקוסטמטיקה הבוטני הצרפתי איב רושה - הקבוצה קיבלה בלעדיות על השקת המותג בארה"ב.
8:00 - הבורסה בת"א חוזרת לפעילות, לאחר חופשת יום הבחירות לרשויות המקומיות, ולאחר ערב של תנועות קלות ומגמה מעורבת בוול סטריט. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.3%, S&P 500 עלה ב-0.2%, נאסד"ק עלה ב-0.4%.
תשואת אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסגרה אתמול בעלייה קלה ל-4.31% אך היא שוב נסוגה הבוקר ל-4.29%. תשואת אג"ח ישראל ל-10 שנים עומדת הבוקר על 4.17%.
כלכליסט דיווח:
בנק דיסקונט יספק לאחים שלומי ויוסי אמיר את המימון לרכישת השליטה בשופרסל, בסכום של 700 מיליון שקל. סגירת המימון צפויה להביא להשלמת עיסקת רכישת המניות בידי האחים מידי שישה גופים מוסדיים עד סוף השבוע. האחים אמיר רוכשים ממנורה, הראל, כלל, מגדל, הפניקס ואלטשולר שחם 24.9% ממניות שופרסל.
שאול זילברשטיין, בעל השליטה בחברת ברימאג, יבואנית מוצרי חשמל לבית, מונה לתפקיד מנכ"ל החברה. זאת לאחר שהמנכ"ל יאיר רוזן עזב את החברה בנובמבר האחרון בתום שנתיים בתפקיד, וזילברשטיין מילא את מקומו בפועל.
זילברשטיין שימש מאז 1993 ועד היום כיו"ר דירקטוריון פעיל ודירקטור בברימאג. הוא גם מחזיק בבעלות מלאה את רשת הקמעונאות טרקלין חשמל, שאחת הספקיות העיקריות שלה היא ברימאג