סגור

וויקס מציגה עוד רבעון חזק - ומעלה תחזית לשנה כולה

מפעילת הפלטפורמה לבניית אתרי אינטרנט דיווחה על צמיחה של 12% בהכנסות הרבעון הראשון, לצד רווח של 24 מיליון דולר - זאת לאחר שברבעון הקודם, הרווחי הראשון בתולדותיה, עמד הרווח על 3 מיליון דולר

וויקס חותמת רבעון חזק נוסף, שמרחיק אותה מימי המשבר של 2022 - לאחר שהציגה ברבעון הקודם שורה תחתונה רווחית, לראשונה בתולדותיה.
מפעילת הפלטפורמה לבניית אתרי אינטרט שומרת על הרווחיות גם ברבעון הראשון, לצד הכנסות גבוהות מעט מהתחזיות בשוק. על רקע הביצועים הטובים, מספקת וויקס צפי אופטימי לרבעון הנוכחי ומשדרגת את התחזית לשנה עולה.
הכנסות WIX ברבעון הראשון הסתכמו ב-419.8 מיליון דולר, צמיחה של 12% מול הרבעון המקביל ובשעה שהתחזית של וויקס עמדה על 419-415 מיליון דולר. החלק הצומח ביותר בפעילות של וויקס המשיך להיות מודל השותפים, שעלה ב-33% ל-138.4 מיליון דולר.
וויקס השיקה את פלטפורמת הסטודיו לעבודה עם שותפים באוקטובר 2023 (שבוע לאחר מתקפת חמאס על ישראל). עבודה עם השותפים מקלה על וויקס לשמר על הלקוחות וגם לייצר הכנסה גבוהה יותר מכל אחד מהם, שכן מדובר בלקוחות כגון מעצבי אתרים מקצועיים שנוטים להשתמש בפתרונות על בסיס קבוע וגם לשלם עבור יכולות שמציעה וויקס, דבר שלקוחות מזדמנים לא נוהגים לעשות לרוב. כמו כן, שותפים מקימים לרוב אתרים עבור עסקים, כלומר אתרים שכוללים גם פתרונות סליקה.
וויקס מבססת את עצמה כחברה רווחית (כאמור בהמשך לפלוס של הרבעון הקודם): החברה רשמה ברבעון הראשון רווח נקי של 24 מיליון דולר (GAAP) או 41 סנט למניה, בפער מהרווח ברבעון הקודם - 3 מיליון דולר. מדובר גם בשיפור דרמטי ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה - את הרבעון הראשון של 2023 סיימה עם הפסד של 10.4 מיליון דולר. הרווח הרבעוני המתואם עמד על 1.29 דולר למניה, הציפיות בשוק היו ל-1.03 דולר למניה.
למרות שגם וויקס נהנית מהכנסות מימון על יתרות המזומנים הגבוהות, היא רשמה גם רווח תפעולי של 9.7 מיליון דולר, וזאת מול הפסד תפעולי של 33.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2023. תזרים המזומנים מפעילות הסתכם ב-113.8 מיליון דולר.
בחברה ממשיכים לשים דגש על יעילות תפעולית: מספר העובדים שוב ירד קלות ברבעון החולף, כך שמצבת כוח האדם עומדת כעת על 5,235 עובדים. בוויקס מציינים כי החברה ממשיכה לגייס עובדים בקצב איטי יחסית כתוצאה מיוזמות התייעלות שיושמו בשנים האחרונות. אלה כללו, בין היתר, קיצוץ רוחבי כמו גם סגירת מוקדי תמיכת לקוחות לטובת פתרונות דיגיטליים. בשל כך היא צופה גם ירידה שנתית כוללת בשיעור ההוצאות התפעול ל-50%-51% מההכנסות.
וויקס מעריכה כי הצמיחה הדו ספרתית תימשך גם ברבעון הנוכחי (שני 2024), עם צפי להכנסות של 435-431 מיליון דולר. סכום כזה ישקף שיפור של 11%-12% מול התקופה המקבילה בשנה שעברה.
החברה גם העלתה קלות גם את תחזית ההכנסות השנתית לטווח של 1.76-1.73 מיליארד דולר (תוספת של 8 מיליון דולר ביחס לתחזית קודמת), צמיחה שנתית של 11%-13% - לדבריה היא אף תציג רווח תפעולי ונקי בסיכום השנתי.
תזרים המזומנים מפעילות צפוי להגיע ל-435-455 מיליון דולר, כלומר 26% מתוך ההכנסות הצפויות בסיכום השנה - שיעור גבוה מהיעד שוויקס עצמה הציבה (שיעור תזרים של 25% ב-2025).
ליאור שמש, סמנכ"ל הכספים של וויקס אמר עם פרסום הדוחות: "יש לנו התחלה מאוד חזקה ל-2024, אנחנו מקדימים את התוכניות שלנו וhש מספר נקודות מאוד מעניינות ברבעון הזה. מאז השקת הפתרון לשותפים ושילוב תכונות AI, אנחנו רואים עלייה בהזמנות, וזה מה שיוביל לצמיחה משמעותית יותר בהכנסות ב-2025 . זו גם אחת הסיבות לכך שהעלינו את תחזית התזרים השנתי ב-50 מיליון דולר".
בהתייחס לסביבה הגאו-פוליטית המורכבת אמר ניר זוהר, נשיא וויקס: "הסביבה בהחלט מורכבת עבורינו כחברה בינלאומית ולא טריוויאלי לפעול בה, אבל לא היו אצלנו אירועים מיוחדים בהקשר הזה בתקופה האחרונה ואנחנו מקווים שאנחנו ממשיכים להיות שגרירים טובים של ישראל יחד עם יתר חברות הייטק. אנחנו בוודאי לא מסתירים את הישראליות שלנו וכל לקוח או עובד יכולים לראות זאת בקלות".