סגור

משאבת מזומנים: אמזון רוכשת את iRobot לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר

מחיר הרכישה של יצרנית מותג שואב האבק המפורסם "רומבה" עומד על 61 דולר למניה - פרמיה של 22% ממחיר הנעילה שלה אמש בוול סטריט; העסקה, שכולה במזומן, מעמיקה את פעילותה של אמזון בתחום הרובוטיקה, אחרי שבשנה שעברה חשפה את רובוט שואב האבק הביתי "אסטרו"

אמזון רוכשת את iRobot לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר, בעסקת שכולה במזומנים. שווי יצרנית שואבי האבק בוול סטריט עומד על 1.35 מיליארד דולר - על כן מדובר בפרמיה של 22% ממחירה בנעילה אמש, כך דווח ב-CNBC.
המסחר במניית iRobot בטרום מסחר נעצר אחרי שזינקה ב-18%. אמזון עולה בטרום ב-0.4%. מחיר הרכישה של יצרנית מותג שואב האבק המפורסם "רומבה" עומד על 61 דולר למניה.
זו העסקה הרביעית בגודלה של אמזון אי פעם - הגדולה ביותר אירעה ב-2017 כשרכשה את Whole Foods תמורת 13.7 מיליארד דולר, השנייה הייתה בשנה שעברה כשרכשה את אולפני MGM תמורת 8.45 מיליארד דולר, והשלישית הייתה בחודש האחרון - רכשה את ספקית מוצרי הטיפוח One Medical תמורת 3.9 מיליארד דולר.
העסקה היום מעמיקה את פעילותה של אמזון בתחום הרובוטיקה, אחרי שבשנה שעברה חשפה את רובוט שואב האבק הביתי "אסטרו" Astro שהיא עצמה יצרה, שמחירו 1,500 דולר, אליו מצורפת מערכת "אלקסה", שבאמצעותה השואב עוקב אחר בעליו ברחבי הבית.
כמו כן, אמזון השיקה מוצרים חכמים נוספים שנועדו לשימוש ביתי, שהצרכנים יכולים להפעילם ולשלוט בהם באמצעות קול, כמו טרמוסטטים, נורות חשמל ומיקרוגלים.
iRobot נוסדה בשנת 1990 במכון הטכנולוגיה של מסצ'וסטס, והיא ידועה בעיקר בזכות שואב האבק רומבה, שמנקה בתים באופן אוטומטי.