סגור

סאמיט ממשיכה להתרחב בארצות הברית: רכשה שני מרכזים מסחריים ב-80 מיליון דולר

לאחר גל רכישות של 2,500 דירות להשכרה, בעיקר בניו יורק, ממשיכה החברה לגוון את תיק ההחזקות שלה בתחום המסחרי; בשתי העסקאות האחרונות בפנסילבניה ובמישיגן נרכשו שני מרכזים בשטח של 134 אלף מ"ר עם שיעור תפוסה של 75%

סאמיט ממשיכה בהתרחבות המהירה שלה בצפון אמריקה. לאחר גל רכישות של דירות להשכרה, מדווחת הבוקר החברה, שבשליטת זהר לוי (45.4%), על רכישת שני מרכזים מסחריים במדינות פנסילבניה ומישיגן בסכום כולל של 80 מיליון דולר.
הנכסים הנרכשים כוללים שטח להשכרה של כ-134 אלף מ"ר, הבנויים על מקרקעין בשטח של כ-560 אלפי מ"ר. שיעור התפוסה הממוצע של הנכסים עומד על כ-75%, וההכנסה השנתית מהם על בסיס החוזים הקיימים (נטו בניכוי הוצאות תפעול) עומדת על 14 מיליון דולר.
הנכס הראשון שנמצא בפנסילבניה הוא הגדול יותר, ונרכש בתמורה ל-55 מיליון דולר. השלמת רכישתו של המרכז המסחרי השני, הנמצא במישיגן, בתמורה כוללת של כ-25 מיליון דולר, צפויה בשבועות הקרובים.
לאחר השלמת ההתקשרות, והתקשרויות אחרות שעליהן דיווחה החברה לאחרונה, תחזיק סאמיט ב-14 נכסים מסחריים בארצות הברית, בשטח להשכרה של כ-600 אלף מ"ר ושטח קרקע של כ- 2.8 מיליון מ"ר, שאת כולם רכשה השנה.
במקביל מדווחת סאמיט כי החלה במימוש של חלקים מהנכסים המסחריים שברשותה. מתוך הנכסים המסחריים שרכישתם הושלמה עד כה, החברה-הבת מכרה ומנהלת מו"מ למכירה של חלקות משנה בהיקף מצטבר של כ-41 מיליון דולר, מתוכם נחתמו כבר הסכמים למכירה בהיקף של כ-15 מיליון דולר.
ההכנסות משכירות שמניבות החלקות שנמכרו מסתכמות בכ-800 אלף דולר לשנה, וההכנסות מכלל החלקות למכירה מסתכמות בכ-2.2 מיליון דולר. נתונים אלה ממחישים למעשה את הצפת הערך של סאמיט בנכסים אלה, בתוך תקופה קצרה יחסית, המתבטאת בהחזר השקעה ניכר, ללא צמצום משמעותי בהכנסות מהמרכזים המסחריים.
בתחום הדיור להשכרה פועלת סאמיט בשנה האחרונה בעיקר בעיר ניו יורק, ושם צברה פורטפוליו משמעותי של דירות. לאחר השלמת הרכישות עליהן דיווחה החברה בתקופה האחרונה, הפורטפוליו יכלול מעל ל-2,500 יח"ד. סאמיט פועלת להרחבת פעילות זו, ומנהלת מו"מ לרכישת בנייני מגורים נוספים בעיר.

1 צפייה בגלריה
זוהר לוי יו"ר סאמיט
זוהר לוי יו"ר סאמיט
זוהר לוי, בעל השליטה ויו"ר סאמיט