סגור
מטוס בואינג דרימליינר של אל על
מטוס בואינג דרימליינר של אל על (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

אל על גייסה 100 מיליון דולר בשלב המוסדי ומתקרבת למדד ת"א 125

חברת התעופה הישראלית זכתה לביקושים של 450 מיליון שקל בגיוס שהיא עורכת כדי לממן את רכישת שלושת המטוסים החדשים מבואינג; בשבוע הבא ייפתח השלב הציבורי בגיוס ההון של אל על, ועליית השווי שלה עשויה להכניס אותה למדד

חברת התעופה אל על השלימה אתמול (ד') את השלב המוסדי בגיוס ההון שבו החלה השבוע, וגייסה כ-100 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים כשברקע ביקושי יתר של כ-450 מיליון שקל.
אל על לא חשפה את פרטי המשקיעים, ועל פי הערכות בשוק השתתפו בגיוס גם קרנות גידור וקרנות הון. בשלב הציבורי בגיוס ההון של החברה, שייפתח בתחילת השבוע הבא, צפויה להשתתף גם בעלת האחזקות הגדולה בחברה, כנפי נשרים שבשליטת קני ואלי רוזנברג (47.5%).
בעקבות הגיוס שווי החברה שנסחרת בתל אביב עלה ל-1.6 מיליארד שקל, באופן שעשוי להכניס אותה למדד תל אביב 125.
גיוס ההון של אל על נועד לממן תוכנית רכש של שלושה מטוסי דרימליינר חדשים מהיצרנית האמריקאית בואינג. מדובר במטוסים מדגם 787-9 שיסופקו לה בשנים 2030-2029, והיקף העסקה מוערך ב-730-650 מיליון דולר.
במעמד העסקה עם בואינג, שעליה אל על דיווחה בשבוע שעבר, סוכם על אופציה לרכש של שישה מטוסים נוסף מסוג זה.
אל על שבניהולה של דינה בן טל גננסיה מחזיקה בצי שלה 16 מטוסי בואינג 787 ו-12 מהם מהדגם 787-9. בשנתיים הקרובות היא אמורה לקבל מהיצרנית האמריקאית שלושה מטוסי 787 חדשים שהוזמנו ממנה בעבר.
עם קליטת המטוסים שעל רכישתם היא חתמה בשבוע שעבר, עד סוף העשור יהיו ברשותה 22 מטוסים מדגם זה ואם תחליט לממש את האופציה להרחבת העסקה ולרכוש שישה נוספים הצי שלה יוסיף ויתרחב החל משנת 2030 ויכלול בסוף התהליך 28 מטוסים.
הגדלת צי המטוסים נעשית במסגרת התוכנית האסטרטגית שהיא הציגה בשנה שעברה במטרה להגדיל באופן ניכר את היקפי פעילותה ואת גמישותה התפעולית והמבצעית.
מהלכיה של אל על להגדלת צי המטוסים ויציאה לגיוס הון באים בתקופה חיובית מבחינה פיננסית לחברה, שחתמה את 2023 עם צמיחה של 26% בהכנסות שהגיעו לשיא של 2.5 מיליארד דולר.
ברבעון הרביעי של 2023 הכנסותיה זינקו ב-21% והסתכמו ל-678 מיליון דולר כשברקע הפסקת הפעילות של חברות התעופה הזרות בישראל בעקבות המלחמה, באופן שהגדיל את נתח השוק שלה מ-20% ל-60%.