סגור

שותפות שור-טק מרחיבה את אופציית הרווח של המשקיעים

מול הביקורת הציבורית על השותפויות, שלא מניבות רווח למשקיעים: שור-טק החליטה על מדיניות חדשה, לפיה במקרה שבו תבצע אקזיט על אחת ההשקעות שלה, היא תחלק למשקיעים דיבידנד בשיעור של בין 15% ל-40% מהרווח

דירקטוריון שור-טק השקעות מאמץ מדיניות דיבידנד חדשה: במקרה של אקזיט על אחת ההשקעות שלה, השותפות תחלק בין 15% ל-40% מהרווחים כדיבידנד, שיחולק בין המשקיעים הרגילים לשותף הכללי.
השותפות מחזיקה בפורטפוליו השקעות במחקר ופיתוח בתחום האינשורטק (מיזמי ביטוח) ופינטק. מנכ"ל השותפות הוא רן צרור והיו"ר הוא עוזי דנינו, לשעבר מנכ"ל בית ההשקעות אקסלנס. משקיע בולט בשותפות הוא עדי צים (4.18%).
שור-טק היא אחת מ-13 שותפויות השקעה שהונפקו מאז תחילת 2021 בשוק ההון הישראלי. מטרת השותפויות, כפי שנהגתה על ידי רשות ניירות ערך והבורסה, הייתה להעניק למשקיעים הפשוטים חשיפה להשקעות בטכנולוגיה, עוד טרם אלו מגיעות לשוק ההון. על פי התוצאות של אותן שותפויות – הניסיון עד כה לא נחל הצלחה, וכולן נסחרות בתשואה שלילית של עשרות אחוזים. שור-טק ספציפית הניבה תשואה שלילית של 18% מאז הקמתה במאי 2021 ושוויה עומד עתה על 22 מיליון שקלים בלבד.
שינוי מדיניות הדיבידנד בשור-טק נעשה על רקע הביקורת בשוק על המנגנונים של שותפויות המו"פ, שאינם מאפשרים כמעט למשקיעים להרוויח. הבעיה בהסכמי השותפות הם בעיקר דמי הניהול - השותפות עצמה גובה דמי יוזמה כרווח שהיזם גורף על השקעות מוצלחות, זאת בנוסף לדמי ניהול ולתשלום לנושאי משרה.
בשור-טק דמי היוזמה עומדים על 14% עד לרווח של 200% בפרויקט שבו מבוצעת ההשקעה ו-18% ברווחים שגבוהים מכך, שיעורים גבוהים יחסית לתחום. מדיניות חלוקת הדיבידנד והשוואתה בין המשקיעים הקטנים בקרן לבין השותף הכללי היא צעד שמצמצם את הבעייתיות האמור, אך הדרך עוד ארוכה לשינוי עבור השותפויות אם אלו רוצות להפוך להשקעה ראויה.