סגור

היציאה מהסגר הקפיצה את השימוש בכרטיסי אשראי של מקס ב-33%

החברה הרוויחה 46 מיליון שקל ברבעון השני לעומת 11 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל במהלכו היה הסגר הראשון; הריבית הממוצעת בהלוואות ירדה ל-7.5% בעקבות התמקדות בהלוואות בסיכון נמוך יותר; מקס נסחרת בבורסה באמצעות סדרות אג"ח

חברת כרטיסי האשראי מקס פרסמה דוחות טובים, המשקפים את התאוששות המשק ממשבר הקורונה שאירעה ברבעון השני. השיפור בפרמטרים השונים חד למדי, היות והרבעון המקביל היה רבעון קשה בו התקיים הסגר הראשון, והשימוש בכרטיסי אשראי צנח.


נכון לעכשיו גל התחלואה לא משפיע על השימוש בכרטיסי אשראי, אולם אם ניקלע לסגר נוסף, הדבר עשוי להשפיע על דוחות חברות כרטיסי האשראי ומקס, שבשליטת קרן ורבורג פינקוס, ביניהן.

2 צפייה בגלריה
כרטיס אשראי לאומי קארד מקס
כרטיס אשראי לאומי קארד מקס
כרטיס אשראי מקס

סך השימוש בכרטיסי האשראי של מקס זינק ברבעון השני ב-33% לעומת הרבעון המקביל ל-23.2 מיליארד שקל. מנוע הצמיחה של מקס הוא בכרטיסים החוץ בנקאיים, שם מחזור השימוש זינק ב-49% לעומת הרבעון המקביל. כתוצאה מהעלייה בשימוש בכרטיסי אשראי, ההכנסות ברבעון השני טיפסו ב-20.6% ל-345 מיליון שקל, והרווח הנקי זינק ביותר מפי ארבעה ל-46 מיליון שקל לעומת 11 מיליון שקל ברבעון המקביל.
מלבד הזינוק בשימוש בכרטיסי אשראי, מה שעוד תרם לעלייה ברווח היה ירידה בהפרשות להפסדי אשראי, שנובעת גם כן מהשיפור במצב המשק. היקף ההפרשות עמד על 15 מיליון שקל לעומת 57 מיליון שקל ברבעון המקביל.
בסך הכל את המחצית הראשונה של שנת 2021 סיימה מקס, בניהולו של רון פאינרו, עם רווח של 86 מיליון שקל לעומת 11 מיליון שקל בלבד במחצית המקבילה (לא כולל רווח חד פעמי שנרשם במחצית המקבילה ממכירת מניות בשופרסל פיננסים).

2 צפייה בגלריה
רון פאינרו
רון פאינרו
רון פאינרו מנכ"ל מקס
(צלם: הדר דולן)

החזרה לשגרה מתבטאת גם בתיק האשראי הצרכני - לאחר שאשתקד הוא התכווץ בעקבות הירידה בביקוש לאשראי והידוק מדיניות החיתום, הרי שבמחצית הראשונה של השנה הוא חזר לצמוח, אם כי במתינות. סך תיק האשראי הצרכני עומד נכון לסוף יוני על 5.5 מיליארד שקל, עלייה של 2.2% מתחילת השנה.
הריבית הממוצעת בתיק ההלוואות הצרכניות עמדה על 7.5% לעומת 7.7% בסוף דצמבר אשתקד. הירידה נובעת מהתמקדות בהלוואות בעלות סיכון נמוך יותר, ובראשן הלוואות לרכישת רכב. גם האשראי לעסקים חזר לצמוח, אם כי הוא עדיין בהיקפים קטנים, ועמד על 432 מיליון שקל, עלייה של 5.6% מתחילת השנה.