סגור

בלעדי
ליקווידיטי של מיטב דש תקים עם בנק מיצובישי היפני קרן השקעות של 2 מיליארד דולר

הקרן, שתשקיע בחברות צמיחה, תוקם על ידי החברה בהשקעה משותפת עם בנק MUFG היפני וקרן ספארק קפיטל האמריקאית. עד כה ביצעה הקרן סגירה ראשונית של 500 מיליון דולר, ובימים הקרובים תגייס את יתרת הסכום ממוסדים בינלאומיים

חברת ליקווידיטי שבשליטת מיטב דש, חתמה על הסכם להקמת קרן השקעות ענקית של 2 מיליארד דולר. הקרן תוקם בהשקעה משותפת של בנק MUFG היפני, שנמנה על 10 הבנקים הגדולים בעולם, ותהיה שותפה בו גם קרן ההון-סיכון האמריקנית ספארק קפיטל.
הקרן ביצעה סגירה ראשונית של 500 מיליון דולר ותצא בימים הקרובים לגיוס של יתרת הסכום מגופים מוסדיים בינלאומיים. הקרן תשקיע בחברות צמיחה, וצפויה להתחיל לבצע השקעות ראשונות בעוד חודש, כאשר היקף ההשקעה המיועד בכל חברה צפוי לעמוד על 50-25 מיליון דולר. ליקווידיטי תהיה זו שתנהל את הקרן, ומי שישמש כנשיא הקרן הוא המשנה למנכ"ל הבנק היפני.
1 צפייה בגלריה
בנק מיצובישי היפני
בנק מיצובישי היפני
בנק MUFG היפני. אחד המשקיעים הגדולים בקרן
(גטי)
ליקווידיטי שמנוהלת בידי רון דניאל, ואשר מיטב דש מחזיקה בה יחד עם מיצובישי וספארק, מעניקה אשראי לחברות צמיחה בתמורה לחלק מההכנסות העתידיות שלהן. החברה פיתחה אלגוריתם לחיזוי ההכנסות של חברות בזמן הקצר והבינוני ברמת מובהקות גבוהה. על בסיס התחזית רוכשת הקרן את ההכנסות העתידיות של חברות. דמי הניהול שגובה ליקווידיטי ממשקיעיה הם בשיעור של 1.25% מהנכסים ומעבר לתשואה של 8% בשנה גובה החברה דמי הצלחה של 25%.
באפריל הובילה קרן אפולו השקעה של 50 מיליון דולר יחד עם גופים נוספים בליקווידיטי המנוהלת בידי רון דניאל. מיטב דש השקיעה לפני 4 שנים 1.5 מיליון דולר בליקווידיטי, ואילו ההשקעה באפריל נעשתה לפי שווי של 800 מיליון דולר. ביום ההודעה באפריל זינקה מניית מיטב דש ב-24% בבורסה.