סגור
יפתח רון טל יו"ר חברת החשמל ועידת התחזיות
יפתח רון טל (צילום: אולפן כלכליסט)

העובד עם עלות השכר הגבוהה ביותר במגדל לא עבד בה יום אחד ב-2023

היו"ר לשעבר יפתח רון טל, שהתפטר ממגדל בנובמבר 2022, קיבל בשנה החולפת תשלום בעלות 3.4 מיליון שקל במסגרת הסכם שבו התחייב שלא יתחרה בחברת הביטוח במשך חמישה חודשים וחצי; רון טל עזב את מגדל ברקע מחלוקות עם בעל השליטה שלמה אליהו

העובד היקר ביותר במגדל לשנת 2023 הוא בכיר שלא עבד בה יום אחד בשנה החולפת.
על פי הדוח הכספי של מגדל שפורסם הבוקר, עלות שכרו של יו"ר מגדל לשעבר יפתח רון טל הסתכמה ב-3.4 מיליון שקל ב-2023.
רון טל התפטר מתפקידו כיו"ר מגדל בנובמבר 2022, לאחר כשנה וחודשיים בתפקיד, בעקבות אי הסכמות עם בעל השליטה שלמה אליהו. רון טל חזה כי אליהו יפעל להדיחו ועל כן הקדים תרופה למכה והתפטר.
עלות שכרו הקבוע של רון טל בשנת כהונתו (2022) הסתכמה ב-247 אלף שקל בחודש, כלומר כמעט 3 מיליון שקל בשנה ויחד עם הפרשות סוציאליות – העלות הגיעה לכמעט 3.5 מיליון שקל.
על פי חוק שכר הבכירים, במקרה שתאגיד פיננסי כמו מגדל בוחר לשלם לבכיר בתאגיד יותר מ-2.5 מיליון שקל בשנה, השכר שמעל ל-2.5 מיליון שקל לא יוכר במס והחברה תישא לבדה בהוצאותיו. כך שעלות השכר היא בתיאוריה 3.5 מיליון שקל אבל בפועל היא יקרה יותר לתאגיד. בשנת 2023 נשאה מגדל בעלות המס שנובעת מההוצאה העודפת בשכרו של רון טל מ-2022 בהיקף של 1.2 מיליון שקל.
בנוסף, לרון טל הייתה במסגרת הסכם העבודה זכות הודעה מוקדמת על הפסקת עבודתו, בטווח של לפחות תשעה חודשים. עם סיום העסקתו התחייב רון טל שלא להתחרות בעסקי הקבוצה ופעילותה במשך תשעה חודשים ממועד סיום עבודתו.
מגדל אמורה הייתה לשלם לו את השכר למשך תקופה זו אך התנאי המקדים לתשלום היה שרון טל יסיים לפחות שנה וחצי בתפקיד, תנאי שכאמור לא התממש.
לרון טל היו טענות שהעלה בפני החברה ביחס לאופן סיום העסקתו במגדל ביטוח, ולנזקים שנגרמו לו ולזכאותו למענק אי תחרות.
במכתב הפיטורים שלו ציין רון טל כי פעל לייצב את מגדל, אך מבנה הבעלות הבעייתי של חברת הביטוח מנע ממנו לעשות זאת.
בעקבות טענות רון טל נחתם הסכם בין מגדל ליו"ר לשעבר ולפיו רון טל יקבל מענק של 1.725 מיליון שקל נטו תוך התחייבות שלא להתחרות במגדל במשך חמישה חודשים וחצי בלבד (עד למרץ 2024).
מחצית מהתשלום ניתנה באופן מיידי והמחצית השניה פרוסה לינארית בתשלומים שנתיים על פני שלוש שנים. שני הצדדים חתמו על כך שהם מבטלים את הטענות אחד כלפי השני באופן מוחלט. בשנת 2023 רשמה מגדל במאזניה הוצאה בהיקף 920 אלף שקל בעקבות הסדר הפשרה.
זו לא הפעם הראשונה בה מגדל משלמת מיליוני שקלים לבכיר שלא עבד בה. מוטי רוזן, יו"ר מגדל עזב אותה בתחילת 2021 לאחר שלושה חודשים בתפקיד. מגדל נאלצה לשלם לו 4.4 מיליון שקל בתמלוגים ומענקים במסגרת הסכם פשרה.