סגור
נדב טנא מנכ"ל נופר אנרגיה
נדב טנא, מנכ"ל נופר אנרגיה (צילום: גדי קבלו)

בתוך חודש: שני פרויקטים סולאריים של נופר אנרגיה חוברו לרשת החשמל בספרד

כחודש לאחר שחיברה את Olmedilla לרשת החשמל במדינה, נופר אנרגיה חיברה לרשת גם את Sabinar 1, שההספק הכולל שלו הוא 155 מגה-ואט. את הפרויקט מובילה נוי נופר אנרגיות מתחדשות, חברה-בת המשותפת לנופר אנרגיה ולקרן נוי

כחודש לאחר שחיברה את הפרויקט הסולארי Olmedilla שבמרכז ספרד לרשת החשמל במדינה, נופר אנרגיה הישראלית דיווחה היום (א') כי חיברה לרשת החשמל המקומית פרויקט משמעותי נוסף שלה, Sabinar 1 שההספק הכולל שלו הוא 155 מגה-ואט. את הפרויקט מובילה נוי נופר אנרגיות מתחדשות, חברה-בת המשותפת לנופר אנרגיה ולקרן נוי.
הפעלתו המסחרית של פרויקט Sabinar 1, שנמצא בסמוך לפרויקט Olmedilla, החלה בסוף השבוע האחרון, וזאת כשלפני כשבועיים נופר אנרגיה דיווחה על הסכם למכירת החשמל שייוצר בו לחברה ספרדית, שנחשבת לצרכנית חשמל משמעותית, וזאת תוך ניצול מחירי החשמל הגבוהים בספרד. מדובר באותה חברה שאיתה חתמה נופר אנרגיה על מכירת החשמל שהיא מייצרת באתר Olmedilla, שההספק הכולל שלו הוא 169 מגה-ואט.
לפי דיווחי החברה, 103 מגה-ואט שייוצרו ב-Sabinar 1 יימכר בתעריף קבוע של 51 יורו למשך תשע שנים, ועוד 52 מגה-ואט יימכרו במחירי השוק החל מ-2023, ועל פי הערכות יעמוד על כ-117 יורו למגה-ואט.
במרץ 2023 נופר אנרגיה צפויה לחבר לרשת החשמל הספרדית גם את חלקו השני של פרויקט זה, 2 Sabinar. הוא צפוי לייצר חשמל סולארי בהספק של 83 מגה-ואט, ולהימכר לפי מחירי השוק.
פרויקט Sabinar 1 הוקם בהשקעה של כ-139 מיליון יורו, ובשנת ההפעלה המלאה הראשונה שלו הוא צפוי להכניס כ-24 מיליון, יורו וסך ה-EBITDA הפרויקטאלי החזוי לו לשנת ההפעלה הראשונה הוא כ-21 מיליון יורו.
עלות ההקמה של שלושת הפרויקטים שמנהלת החברה-בת של נופר ושל קרן נוי בספרד היא כ-348 מיליון יורו, ועם הפעלתו הצפויה של אתר Sabinar 2 הם יכניסו יחדיו כ-71 מיליון יורו בשנה. תעריף החשמל הממוצע שהחברה צופה ל-2023 לכלל הפרויקטים שלה בספרד עומד על כ-82 יורו למגה-ואט. שלושת הפרויקטים יספקו ביחד לרשת החשמל הספרדית 406 מגה-ואט. כיום, עם חיבורם של Olmedilla ו-Sabinar 1, החברה כבר מזרימה לרשת המקומית 324 מגה-ואט.
בנופר אנרגיה אמרו היום כי ההסכמים למכירת החשמל מ-Sabinar 1 ומפרויקט Olmedilla במחירים קבועים מייצרים לה תמהיל הכנסות שמקבע את מחירי החשמל לתקופות שבין שלוש עד תשע שנים ובמחירים גבוהים משמעותית מהערכותיה בעת כניסתה לאותם מיזמים.
עוד אמרו בנופר כי תמהיל הכנסות זה מצמצם את חשיפתה לירידה במחירי החשמל, ומאידך יותיר חשמל שיימכר על פי מחירי השוק – מה שיתרום משמעותית לתשואות הפרויקטים שלה בשנים הקרובות.