סגור
זהב רוסי רוסיה

השיא יישבר? "מחיר היעד לזהב - 2,500 דולר לאונקיה עד סוף 2024"

שורת אנליסטים סבורים שמחיר המתכת בדרך לקבוע שיא בשנה הבאה בזכות התמתנות בהעלאות הריבית וחששות גוברים למיתון; אלו יחזקו את מעמדו כמפלט למשקיעים

מחירי הזהב נמצאים בדרכם לקבוע שיא של כל הזמנים ב-2024 בזכות ההתמתנות המסתמנת בעליית שיעורי הריבית, וחששות גוברים ממיתון שמעלים את ערכו כמפלט למשקיעים.
מחיר הזהב הגיע ל-2,072.5 דולר ב-7 באוגוסט, 2020, על פי מידע של חברת רפיניטיב, אנליסטים שהתראיינו ל-CNBC אמרו שבשנה הבאה עשוי הזהב לעבור את השיא הזה. "אני בהחלט רואה את הזהב מטפס אל מעל 2,100 דולר בשלהי 2023, או תחילת 2024," כך אמר מנהל חברת TD Securities, בארט מלק (Bart Melek), שייחס את האופטימיות שלו לעצירה פוטנציאלית בהעלאות הריבית ע"י הפד, "אני חיובי לגבי זהב כי אני מאמין שהפד יטה את מדיניותו הרחק מההידוק הנוכחי. אני מאמין שזה יקרה עוד לפני הגעה ליעד האינפלציה של 2%". הזהב העובר לסוחר נסחר הבוקר (ו') סביב 1,950 דולר לאונקיה.
הפד החל את רצף העלאות הריבית שלו במרץ 2022, בשל נסיקת האינפלציה לרמתה הגבוהה מזה 40 שנה. תוך פחות משנתיים העלה הבנק את הריבית לרמה של 5.5%-5.25%. ביצועי הזהב עלו על אלה של רוב סוגי הנכסים האחרים בשנה החולפת, כך כתב לאחרונה מלק בדו"ח שפרסם, בו ייחס זאת ליכולתה של המתכת הנדירה לעמוד בפני שיעורי הריבית והיותה הימור בטוח נגד האינפלציה.
חלק מהאנליסטים שוריים במיוחד לגבי הזהב, וגורסים שיש להציב לו מחיר יעד של 2,500 דולר לאונקיה עד סוף השנה הבאה – גבוה ביותר מ-25% מהרמות הנוכחיות.
"מחיר היעד שלי הוא 2,500 דולר עד סוף 2024. הרבה מזה קשור לעובדה שהמיתון עשוי להתפשט בהמשך השנה, ולהתגבר בשנה הבאה", כך אמר דייויד נויהאוזר, מייסד חברת ליברמור פרטנרס, "אני רואה את הזהב פורץ את הגבול ומגיע לגבהים חדשים". נויהאוזר אמר שהוא מצפה שהסטגפלציה תימשך בכלכלה העולמית בחמש השנים הקרובות, בעוד האינפלציה תרד לרמה של 3%-5%.