סגור

הרווח של חברת הלוויינים אימג'סאט זינק; "המלחמה מייצרת ביקושים"

החברה סיכמה את הרבעון הראשון של 2022 עם צמיחה של 69% בהכנסות ל-11.1 מיליון דולר, הרווח הנקי זינק ב-126% ל-1.9 מיליון דולר; המנכ"ל נועם סגל לכלכליסט: המלחמה בין רוסיה לאוקראינה מייצרת לאימג'סאט ביקושים, שיקבלו ביטוי בדוחות הבאים

ההכנסות של אימג'סאט אינטרנשיונל (ISI) גדלו ברבעון הראשון של השנה ב-69% לעומת הרבעון המקביל ב-2021 והסתכמו ב-11.1 מיליון דולר, כך עולה מהדוחות שפירסמה הבוקר (ב') החברה.
החברה, שעוסקת בתחום צילומי לוויין ומספקת שירותי מודיעין לגופים ביטחוניים וללקוחות פרטיים, נמצאת בשליטת קרן פימי של איש העסקים ישי דוידי והתעשייה האווירית.
היא נכנסה לבורסה בתל אביב בפברואר האחרון, כשהנפיקה לפי שווי של 300 מיליון דולר וגייסה כ-100 מיליון דולר בהנפקת מניות ראשונית לציבור. ההנפקה בוצעה לפי שווי נמוך יותר מהשווי שדרשה תחילה - בין 400 ל-500 מיליון דולר.
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל אימג'סט נועם סגל
מנכ"ל אימג'סט נועם סגל
מנכ"ל אימג'סאט נועם סגל
(יונתן בלום)
ה-EBITDA של אימג'סאט גדל ברבעון ב-56% ל-3.3 מיליון דולר. בנטרול בונוס הנפקה לעובדי החברה שהוכר כהוצאה ברבעון הראשון של השנה, זינק ה-EBITDA ב-119% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב 4.6 מיליון דולר.
הרווח התפעולי ברבעון צמח ב-73%, ל-2.5 מיליון דולר. ב-אימג'סאט ציינו שמקור הצמיחה ברווח היא בעלייה בהכנסות, שקוזזו בחלקן בשל הוצאות חד פעמיות של 1.3 מיליון דולר הקשורות להנפקה. הרווח הנקי זינק ב-126% ל-1.9 מיליון דולר.
מנכ"ל אימג'סאט נועם סגל אמר הבוקר לכלכליסט כי התוצאות הטובות של החברה ברבעון הראשון משקפות את הביקושים הגדלים לשירותיה וזאת, גם מתוך מבט להרחבת פעילותה הצפויה: ברבעון האחרון של השנה החברה תרחיב את צי הלוויינים שלה כשתשגר את הלוויינים RONNER ו-EROS - C3 והם צפויים להרחיב את פעילותה בשוק האזרחי, ולאפשר לה להניב תוצאות מהותיות החל משנת 2023. הלוויינים החדשים ישוגרו לחלל באמצעות חברת ספייס X האמריקאית של אלון מאסק.
2 צפייה בגלריה
לוויין הראנר העתידי של אימג'סאט
לוויין הראנר העתידי של אימג'סאט
לוויין הראנר העתידי של אימג'סאט
(צילום מסך: אתר אימג'סאט)

לדברי סגל, גם המלחמה בין רוסיה לאוקראינה מייצרת לאימג'סאט ביקושים, שיקבלו ביטוי בדוחות הבאים של החברה. "בעקבות הלחימה באירופה והתפקיד המשמעותי של לוויינים במהלכה, התעוררות בכל הקשור לביקושים בתחום הביטחון כמו גם צפי לגידול גלובלי בתקציבי הביטחון באירופה וגם במקומות אחרים בעולם. אנחנו פועלים להעצמת צי הלוויינים שלנו תוך הרחבת בסיס הלקוחות בכלל קווי המוצר, מה שיאפשר לנו לשמור על המומנטום החיובי", אמר.