סגור
הכלבה קאבוסו דוג'קוין
הכלבה קאבוסו (צילום: Philip FONG / AFP)

אייקון של קריפטו: מתה הכלבה שמאחורי מם הדוג'קוין

הכלבה היפנית קאבוסו הלכה לעולמה לאחר 14 שנות תהילה באינטרנט, בהן הפכה לפנים של מטבע הקריפטו השמיני בשוויו בעולם שהתחבב במיוחד על אלון מאסק

קאבוסו (Kabosu), הכלבה שמאחורי מם ה-doge, הלכה לעולמו אחרי 14 שנות תהילה באינטרנט, כך מסרה בעליה.
הכלבה היפנית מזן השיבא אינו היוותה השראה לבדיחות מקוונות והפכה לפנים של מטבע הקריפטו דוג'קוין. היא סבלה מלוקמיה ומחלת כבד ומתה ב-24 במאי. "היא הלכה לעולמה בשלווה, כאילו ישנה, בזמן שליטפתי אותה", כך כתבה אטסוקו סאטו בבלוג שלה. יום ההולדת האמיתי של קאבוסו אינו ידוע, כיוון שהיא אומצה מעמותה, אך סאטו אמרה שהיתה בת 18.
ב-2010, שנתיים לאחר שאימצה את קאבוסו, צילמה אותה סאטו משלבת רגליים על הספה. היא העלתה את התמונה לבלוג שלה, ומשם היא הופצה דרך פורום מקוון של רדיט והפכה למם ויראלי, בו יוחסו לה אמירות ומחשבות שונות. התמונה הפכה בהמשך גם לעבודת אמנות NFT שנמכרה תמורת 4 מיליון דולר, והיוותה השראה למטבע הדוג'קוין, שהחל כבדיחה של שני מהנדסי תוכנה, והוא כיום המטבע הקריפטוגרפי השמיני בשוויו בעולם, עם שווי שוק כולל של 23 מיליארד דולר. הבעלים של טסלה, אלון מאסק, סייע "להריץ" את המטבע, ולפני שנה אף שינה את הלוגו של רשת X, שאף היא בבעלותו, לדוג'קוין.
בשלהי 2022 אובחנה אצל קאבוסו לוקמיה, וסאטו אמרה לאחרונה בראיון ש"כוח בלתי נראה" של תפילות מעריצים מרחבי העולם עזרו לה להתגבר על המחלה. סאטו, מורה בת 62 מהעיר סאקורה, אמרה שהתרגלה לאירועים יוצאי דופן שקשורים לתמונת כלבתה, כך שלא הופתעה אף מכך מאסק הפך אותה לאייקון של X. בנובמבר נחשף בפארק בסאקורה פסל בשווי 100 אלף דולר של קאבוסו והספה שלה, שמומן בידי Own The Doge, ארגון קריפטו שמוקדש למם. סאטו והארגון גם תרמו סכומים גדולים לארגוני צדקה בינלאומיים, כולל יותר ממיליון דולר ל-Save the Children, במה שהארגון מסר שהייתה תרומת הקריפטו הגדולה ביותר שקיבל אי פעם.