סגור
כסף שטרות מזומן דולרים
דולרים (צילום: pixabay)

הפרוטוקולים של הפד הגיעו למקלט הירוק: הדולר בעלייה השבועית הגדולה מאפריל 2020

בכירי הבנק המרכזי בארה"ב אינם מראים כוונה לסגת מהעלאות הריבית החדות, כשהם נחושים לצמצם את האינפלציה, אך מקרבים את המשק למיתון; על כן הדולר קופץ השבוע ב-2.2% מול סל 6 המטבעות העיקריים ושולח את הפאונד לשבוע הגרוע שלו מזה שנתיים; היורו, שנסוג אף הוא, מתקרב שוב לשיוויון בערכו מול הדולר

הדולר מתחזק השבוע לעומת סל 6 המטבעות העיקריים עד ל-108 נק' ורושם עד כה זינוק שבועי של 2.2% מול הסל ולשיא של יותר מחודש.
מדובר בעלייה השבועית הגדול מזה שנתיים וארבעה חודשים, כשברקע ביקוש לחוף המבטחים הירוק, בעת שהבנק המרכזי בארה"ב אינו מראה כוונה להאט את קצב העלאת הריבית במשק במטרה לקרר את האינפלציה. ועל כן גובר החשש למיתון.
פרוטוקולים של הפד מהפגישה האחרונה ביולי שפורסמו ברביעי האחרון מצביעים כי בכירי הבנק בעד להמשיך עם המדיניות האגרסיבית מול האינפלציה, כולל המשך העלאת הריבית בקצב הקיים.
בולט באדום מבין המטבעות העיקריים - הפאונד נחתך ב-1% ונסחר תמורת 1.183 דולר, ובדרך לשבוע הגרוע שלו מאז ספטמבר 2020. ברקע, חשש מפני מיתון מתקרב בממלכה. מדד ביטחון הצרכנים לחודש אוגוסט הצביע על שפל מאז 1974.
היורו נחתך ב-0.4% ונסחר תמורת 1.005 דולר ושוב מתקרב לשיווין מול המטבע האמריקאי. היורו יורד השבוע ב-2%, בדרך לירידה השבועית הגדולה מאז ה-8 ביולי האחרון.
"הדולר שוב בפרונט, והוא נתמך בפד הניצי. טון הדיבור בבנק מציע כי יש לו עוד הרבה עבודה במטרה לצמצם את האינפלציה", כך לדברי Jane Foley ראש תחום האסטרטגיה ב-Rabobank שבלונדון.
נשיאי הפד של סנט לואיס, סן פרנסיסקו וקנזס סיטי - ג'יימס בולארד, מארי דיילי ואסתר ג'ורג' אמרו השבוע כי המשך העלאת הריבית בקצב הנוכחי במטרה להילחם באינפלציה, הוא דבר הגיוני לעשות.
שערים נוספים: הדולר עולה ב-0.7% לעומת הין היפני ומוסיף 0.4% מול היואן הסיני. ובשוק המט"ח המקומי - הדולר מזנק ב-0.8% ונסחר תמורת 3.27 שקלים. היורו עולה ב-0.4% ל-3.29 שקלים.