סגור

לאור זינוק בהכנסות מפרסום באינטרנט: פריון השאירה מאחור את התחזיות

חברת הפרסום הדיגיטלי מחולון הפתיעה את וול סטריט עם הכנסות שיא של 158 מיליון דולר ברבעון הרביעי וקפיצה של 279% ברווח הנקי בסיכום השנה לעומת קודמתה. החברה העלתה תחזיות בהתאם

חברת הפרסום הדיגיטלי מחולון פריון עקפה בפער את תחזיות האנליסטים בוול סטריט ברבעון הרביעי. החברה נהנתה משימוש מוגבר בשירותי הפרסום באינטרנט, ורשמה צמיחה מתונה יותר בפעילות מנועי החיפוש. גם ההכנסות וגם הרווח הנקי שלה היו גבוהים בפער ניכר מהציפיות בשוק, והתוצאה: עלייה של 4.6% בתל אביב אתמול ועלייה בפתיחת המסחר בוול סטריט.
בשנתיים האחרונות זינקה מניית פריון ב־142.7% למחיר שגילם לה אתמול שווי של 3.08 מיליארד שקל, המציב אותה במקום 93 במדד ת"א־125. מתחילת השנה נסחרה המניה בתנודתיות על רקע מגמה כללית בחברות הטכנולוגיה. המניה אמנם ירדה ב־0.1% מתחילתה, אך מחקה את ירידות ינואר כשעלתה מתחילת פברואר ב־23%.
2 צפייה בגלריה
משרדי פריון נטוורק ב חולון
משרדי פריון נטוורק ב חולון
משרדי פריון נטוורק בחולון
עניין המשקיעים התעורר נוכח קפיצה בהכנסות. פריון רשמה ברבעון הרביעי של 2021 צמיחה של 34% בהכנסות לעומת המקביל והגיעה לשיא של 158 מיליון דולר. זאת לעומת תחזית האנליסטים הממוצעת להכנסות של 145 מיליון דולר. הצמיחה נובעת בעיקר מעלייה של 46% בהכנסות מפעילות הפרסום באתרי תוכן; ההכנסות מפתרונות וידיאו ופרסום בטלוויזיות חכמות זינקו ב־87% על בסיס פרופורמה. פרסום היווה 63.4% מההכנסות ברבעון לעומת 57.8% ברבעון המקביל.
לפריון יש גם פעילות חיפוש, שכוללת שיתוף פעולה עם מנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג. ההכנסות מגזרה זו צמחו בשיעור מתון יותר של 16% ברבעון הרביעי. הן היוו כ־36.6% מההכנסות הכוללות ברבעון ונשחקו משיעור של 42.2% ברבעון המקביל. פריון נהנתה גם מזינוק בהכנסה מחשיפות, ומספר אתרי התוכן העובדים עמה גדל ב־43% ביחס לרבעון מקביל.
בשורה התחתונה עלה הרווח הנקי ברבעון הרביעי ב־97% לעומת מקבילו, והסתכם ב־17.7 מיליון דולר. הרווח הנקי המתואם למניה (על בסיס Non—GAAP) היה 62 סנט ברבעון — גבוה מאוד ביחס לתחזית האנליסטים ל־39 סנט.
2 צפייה בגלריה
דורון גרסטל מנכל פריון נטוורק
דורון גרסטל מנכל פריון נטוורק
מנכ"ל פריון דורון גרסטל. "לקחנו פוזיציה שונה מיתר השוק"
(צילום: אוראל כהן)
מנכ"ל פריון דורון גרסטל אמר אתמול כי מדובר בתוצאות שיא לחברה. לדבריו, "הצמיחה השנתית הממוצעת של פריון ב־2020—2022 עומדת על כ־38%, והעלייה הממוצעת ב־EBITDA בתקופה זו על יותר מ־50%". עוד אמר ל"כלכליסט" כי הרבעון היה מוצלח, אבל "צריך להכניס לקונטקסט של רווחיות מתמשכת. לקחנו פוזיציה שונה מכל שחקן בפרסום הדיגיטלי. פנינו לפרסומות הרבה יותר מתוחכמות, למשל שמאפשרות בזמן שמשדרים משחק להראות וידיאו ולא להפריע לצופה ו'להוציא' אותו לפרסומות. הן עולות יותר אבל נותנות הרבה יותר למפרסם".
החברה סיימה את 2021 עם צמיחה של 46% בהכנסות ל־478.5 מיליון דולר, בעיקר הודות לקפיצה של 78% בהכנסות מפעילות הפרסום; המנוע המרכזי בה היה זינוק של 300% בהכנסות מווידיאו וטלוויזיות חכמות. הרווח הנקי זינק ב־279% ל־38.7 מיליון דולר בשנה שחלפה. פריון מעלה את התחזיות ההכנסות לשנה זו ל־610—630 מיליון דולר, המשקפות צמיחה שנתית של כ־30%. ה־EBITDA המתואם צפוי לגדול ב־29% ל־88—92 מיליון דולר, ושיעורו מההכנסות צפוי להסתכם ב־36%.