סגור

משל לחברות הגדולות בוול סטריט? נייקי צופה שנה עגומה

תחזית ענקית ההנעלה וההלבשה להכנסות בשנה הפיסקאלית של 2022 נחתכה לעלייה חד ספרתית; נייקי סובלת מבעיות בשרשרת האספקה בשל מחסור בעובדים שיצרה התחלואה והסגרים; החברה מייצרת בויאטנם 50% ממוצרי ההנעלה שלה, שם מפעליה מושבתים כבר 10 שבועות

ענקית ההלבשה וההנעלה בתחום הספורט והקז'ואל, נייקי, צמצמה את תחזית ההכנסות שלה לשנה הפיסקאלית של 2022. זאת, בשל בעיות בשרשרת האספקה על רקע התחלואה בעולם שיוצרת מחסור בעובדים. בתגובה, מניית נייקי נחתכת בטרום בוול סטריט ב-4.5%. החברה הציגה הלילה את דוחות הרבעון הפיסקאלי הראשון של 2022.


בנייקי, תחת ניהולו של John Donahoe, ציינו במיוחד את הסגרים בויאטנם, מקור ייצור חשוב לחברה. בחברה צופים עתה עלייה חד ספרתית במכירות בשנה הפיסקאלית של 2022, במקום התחזית הקודמת של החברה לעלייה דו ספרתית (10% ומעלה).

1 צפייה בגלריה
לוגו נייקי נייק חנות שיקגו
לוגו נייקי נייק חנות שיקגו
לוגו נייקי בחנות בשיקגו
(צילום: בלומברג)

נייקי מייצרת בויאטנם 50% ממוצרי ההנעלה שלה ו-30% ממוצרי ההלבשה. "הפסדנו כבר 10 שבועות של ייצור בויאטנם ויהיה לנו קשה להשלים את הפער הזה – יקח לנו מספר חודשים להגיע לייצור מלא שם", כך אמר ל-CNBC מקורב לנושא.
ההכנסות ברבעון הפיסקאלי הראשון עמדו מתחת לצפי בין היתר בשל ביקוש פוחת בצפון אמריקה למוצריה. נייקי רשמה הכנסות של 12.25 מיליארד דולר ברבעון לעומת צפי להכנסות רבעוניות של 12.46 מיליארד דולר. ההכנסות ברבעון המקביל עמדו על 10.59 מיליארד דולר, בתקופת שיא המשבר.
הרווח למניה עמד על 1.16 דולר לעומת התחזיות לרווח של 1.11 דולר למניה. נייקי רשמה רווח נקי של 1.87 מיליארד דולר לעומת רווח נקי של 1.52 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. נייקי נסחרת בוול סטריט בשווי של 252 מיליארד דולר, מנייתה היא אחת המוכרות במדד 30 המניות של דאו ג'ונס.
עיכובים צפויים גם בשילוח – המשלוחים לצפון אמריקה צפויים לקחת זמן כפול לעומת התקופה שקדמה למגפה, ממוצע של 80 ימים מאסיה לצפון אמריקה, הוסיף אותו מקור.
ההכנסות ברבעון בצפון אמריקה אמנם עלו ב-15% לעומת הרבעון המקביל ל-4.88 מיליארד דולר, אך הצפי בשוק עמד על הכנסות של 5.05 מיליארד דולר. המכירות המקוונות זינקו ב-29% לעומת הרבעון המקביל – נייקי השקיעה במהלך המשבר באתר המכירות שלה באונליין ובאפליקציות שלה, בזמן שהחנויות שלה נאלצו להיסגר. נייקי שואפת עד 2025 הפיסקאלית למכור 40% ממוצריה באונליין.
מניית נייקי עלתה מתחילת 2021 ב-13%, אך ירדה מהשיא שלה באוגוסט ב-9%, אז החלו בעיות האספקה ברחבי העולם בשל מחסור בעובדים.