סגור

תוכנית רכישה חוזרת ב-70 מיליארד דולר לאלפבית - איבדה 3.2% במסחר המאוחר

החברה האם של גוגל מתמודדת עדיין עם הפגיעה שגרמה הקורונה, ופרסמה את דו"חות הרבעון הראשון: ההכנסות עמדו על 68 מיליארד דולר לעומת צפי ל-68.1 מיליארד; הרווח למניה - 24.6 דולר לעומת צפי ל-25.8 דולר; תוכנית הרכישה החוזרת של המניות נחשבת לגדולה במיוחד, כשב-2021 היא עמדה על 50 מיליארד דולר

אלפבית, החברה האם של גוגל, החמיצה מעט את תחזיות האנליסטים לרבעון הראשון של 2022 והכריזה על תוכנית רכישה חוזרת של מניות בהיקף 70 מיליארד דולר. המניה יורדת ביותר מ-6% במסחר המאוחר בנאסד"ק.


ענקית הטכנולוגיה סיכמה את שלושת החודשים הראשונים של השנה עם הכנסות של 68 מיליארד דולר ורווח מתואם של 24.6 דולר למניה. זאת בעוד אנליסטים בשוק צפו לה הכנסות בגובה 68.1 מיליארד דולר ורווח מתואם של 25.8 דולר למניה.

1 צפייה בגלריה
עובדי גוגל סן פרנסיסקו
עובדי גוגל סן פרנסיסקו
עובדי גוגל בסן פרנסיסקו
(צילום: AP)
דירקטוריון החברה אישר תוכנית כאמור רכישה חוזרת של מניות ב-70 מיליארד דולר, עלייה משמעותית ביחס לתוכניות רכישה החוזרת האחרונות של גוגל, שהיו בהיקף 50 מיליארד דולר ב-2021 ובהיקף של 25 מיליארד דולר ב-2019.
ההכרזה על תוכנית הרכישה מסמלת האצה משמעותית באסטרטגיה של אלפבית להחזיר את ההון לבעלי המניות. אלפבית ציינה כי תיקח בחשבון את מחיר המניה ואת תנאי השוק כאשר תחליט לרכוש בחזרה את מניותיה. בשנה שעברה רכשה החברה מניות של עצמה בהיקף גבוה כמעט מכל תוכנית רכישה חוזרת שבוצעה בשוק, כאשר היחידה שביצעה רכישה חוזרת בהיקף גבוה יותר הייתה אפל.
בחלוקה למגזרי פעילות - ההכנסות מפרסום ביוטיוב עמדו על 6.9 מיליארד דולר, מתחת הציפיות ל-7.5 מיליארד דולר, וההכנסות מחטיבת הענן הסתכמו ב-5.82 מיליארד דולר, מעל הצפי ל-5.76 מיליארד דולר.
הוצאות רכישת התעבורה (Traffic acquisition costs או TAC), התשלום שמעבירה אלפבית לחברות אחרות, בהן אפל ופיירפוקס, כדי שמנוע החיפוש שלה יהיה ברירת המחדל שלהן, הסתכמו ב-12 מיליארד דולר, מעל התחזיות ל-11.7 מיליארד דולר.
אלפבית מתמודדת עם האטה בצמיחה בעקבות מגפת הקורונה. בנוסף, במהלך הרבעון משכה גוגל רבים משירותיה מחוץ לרוסיה לאחר הפלישה לאוקראינה. החברה חסמה את ההופעה של רשתות מקומיות מסוימות במנוע החיפוש שלה ובאתר יוטיוב, ובהמשך עצרה שירותי פרסום באוקראינה וברוסיה. הצעדים, שבוצעו כדי לעמוד בסנקציות שהוטלו על רוסיה, משפיעים לרעה על הכנסות אלפבית באירופה.