סגור
טיב טעם סניף בת ים
סניף של טיב טעם (צילום: אוראל כהן)

בזכות איחוד תוצאות מזרח ומערב: הרווח הנקי של טיב טעם טיפס ב-15.6%

הכנסות הרשת הסתכמו ב-540 מיליון שקל - עלייה של 10% - בזכות איחוד לראשונה של תוצאות חברת מזרח ומערב שנרכשה באפריל; מגזר הקמעונאות רשם ירידה קלה, בעוד שמגזר הסחר נהנה מהכפלת הכנסות

רשת טיב טעם איחדה ברבעון השני של 2025 לראשונה את תוצאות חברת מזרח ומערב שרכשה בחודש אפריל, ואלה סייעו לה להציג עלייה בהכנסות, למרות חולשה במכירות ברשת המזון. בשורה התחתונה סיימה טיב טעם את הרבעון עם עלייה ברווח הנקי. מניית טיב טעם זינקה היום ב-7.3%, על רקע פרסום הדוחות.
הכנסות הקבוצה עמדו על 540 מיליון שקל, עלייה של 10% לעומת התקופה המקבילה. מגזר הקמעונאות רשם ירידה של 0.4% בהכנסות על רקע התייקרות מוצרי המזון במשק ועליית המע"מ שהקטינו את הצריכה. זאת בזמן שההכנסות של מגזר הסחר הוכפלו ל-151 מיליון שקל הודות לתרומה של חברת מזרח ומערב.
המכירות בחנויות הזהות במגזר קמעונאות המזון רשמו עלייה קלה של 0.2% כאשר ברבעון הנוכחי חג פסח חל בסוף השבוע לעומת אמצע השבוע ברבעון המקביל, כך שמבחינת הרשת מדובר בהפסד של מכירות לחג שהשתלבו עם הקניות לסופ"ש.
בנטרול ימי החג חלה עלייה של 2.4% בחנויות הזהות. בתקופת המלחמה באיראן הציבור הגביר מכירות של מוצרי מזון מה שתרם למכירות. עוד תרמו להכנסות העלאות מחירים והטבות לחברי המועדון שנתנה הרשת והגדילו את מספר חברי המועדון. הרווח התפעולי במגזר הסתכם ב-28 מיליון שקל, עלייה של 7.8% ביחס לתקופה מקבילה.
פעילות מגזר הסחר נפגעה מאד במחצית השנייה של חודש יוני כתוצאה ממבצע עם כלביא, שהשבית את פעילות המסעדות וחנויות האלכוהול שלהם משווקת החברה הבת ישראקו. עם זאת, בזכות תוספת המכירות של מזרח ומערב ההכנסות במגזר זינקו ב-51%. הרווח התפעולי עלה בשיעור של 12% ל-9.5 מיליון שקל אך שיעורו מהמכירות ירד ל-6.3% לעומת 8.6% ברבעון מקביל בשל עליית מחירי הבשר הטרי שהחברה לא גלגלה את כולה ללקוחות.
"אנחנו לא מעלים מחירים יותר ושומרים על יציבות כי יש גבול לכמה אפשר להעלות מחירים ושהלקוחות ימשיכו לקנות. כבר שנה אנחנו מייבאים בשר טרי כדי להוזיל את המחיר לצרכן בשניים או שלושה שקלים לקילו, ובמטרה להקל אם לא להפחית משמעותית את המחירים", אמר בעל השליטה והמנכ"ל חגי שלום בשיחת משקיעים.
העלייה בהכנסות הקבוצה שיפרה את הרווח הגולמי של הקבוצה ב-15.6% והוא הסתכם ב-183 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות עלה ל-34% לעומת 32.4% ברבעון מקביל. הרווח התפעולי של הקבוצה השתפר ב-9% ל-39 מיליון שקל אך שיעורו מהמכירות נשחק ב-0.1% ל-7.2%.
הקבוצה סיימה את הרבעון השני עם רווח נקי של 24.6 מיליון שקל - עלייה של 15.6% בהשוואה לתקופה המקבילה, והודיעה על חלוקת דיבידנד בסך 7.4 מיליון שקל.