סגור
ג'נסן הואנג מייסד ו מנכ"ל אנבידיה
ג'נסן הואנג מייסד ו מנכ"ל אנבידיה (צילום: אנבידיה)

אנבידה עקפה את התחזיות וסיפקה תחזית אופטימית להמשך השנה, המניה קפצה ב-9%

יצרנית שבבי ה-AI המדוברת לא מפסיקה להפתיע לטובה: הכנסותיה זינקו ברבעון הרביעי ב-256% לעומת הרבעון המקביל ל-22.1 מיליארד דולר והרווח הנקי זינק ב-769% לעומת אשתקד ל-12.3 מיליארד דולר. גם ביחס לרבעון הנוכחי יש לאנבידיה חדשות טובות

אנבידיה מנצחת את התחזיות: הכנסות ענקית השבבים עמדו ברבעון הפיסקאלי שהסתיים בינואר 2024 על 22.1 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 20.6 מיליארד דולר. המניה קפצה ב-9% במסחר המאוחר.
מדובר בעלייה של 256% לעומת הרבעון המקביל ב-2022. הרווח הנקי של החברה זינק ב-769% ל-12.29 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 4.93 דולר, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו רווח מתואם של 4.64 דולר למניה.
מי שהובילה את הזינוק בהכנסות היתה חטיבת הדאטה-סנטרס של אנבידיה, שרשמה הכנסות שיא של 18.4 מיליארד דולר, גידול שנתי של 409%.
הכנסות חטיבת הגיימינג רשמו עלייה שנתית ב-56% ל-2.9 מיליארד דולר, הכנסות חטיבת הוויזואליזציה עלו ב-105% ל-463 מיליון דולר, והכנסות חטיבת הרכב עלו ב-4% בלבד ל-281 מיליון דולר.
לרבעון הנוכחי צופה אנבידיה הכנסות של 24 מיליארד דולר, בטווח של פלוס-מינוס 2%. הכנסות של 24 מיליארד דולר יהוו עלייה של 234% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

"תהיה דרישה מאסיבית לעוד שנים רבות"

"מחשוב מואץ ובינה מלאכותית גנרטיבית (GenAI) הגיעו לנקודת מפנה (tipping point)", אמר מייסד ומנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, בהודעה לעיתונות. "הדרישה מזנקת ברחבי העולם, בחברות, תעשיות ומדינות. פלטפורמת הדאטה-סנטר שלנו צומחת הודות לגורמים חזקים – דרישה לעיבוד מידע, אימון מערכות AI בשירותי ענן גדולים, וכן חברות תוכנה וצרכנות מקוונת. תעשיות ורטיקליות – בהובלת רכב, שירותים פיננסיים ובריאות – מספקות עכשיו הכנסות של מיליארדי דולרים. טכנולוגיית Nvidia RTX, שהושקה לפני פחות משש שנים, היא עכשיו פלטפורמת PC מאסיבית ל-GenAI, ונמצאת בשימוש של 100 מיליון גיימרים ויוצרים. השנה הקרובה תביא אתה מחזורי מוצר חדשים משמעותיים, עם חדשנות יוצאת דופן שתסייע לדחוף את התעשייה קדימה".
לדברי ביירון דיטר מקרן ההון סיכון Bessemer, הצמיחה של אנבידיה, אפילו על רקע ההתרחבות המהירה של שוק ה-AI, היתה "מרשימה לצפייה". "חברות שמבקשות לפעול בתחום ה-AI ימשיכו להזדקק לשבבים של אנבידיה", הוא אמר בראיון ל-CNBC. "בפשטות, בינה מלאכותית היא הטרנד הבא בחומרה. זה האופק הבא במחשוב ענן. זה ייצר דרישה מאסיבית עוד שנים רבות. חברות התוכנה האלו לא בונות חומרה משלהן במרבית המקרים, אז הן תלויות בספקי חומרה בקנה מידה גדול שיניעו את המהפכה הזו. ולכן, עקומת הדרישה במגזר הפרטי, שהיא מדד מוביל לביקוש לשבבים אלו, רק גדלה".
ג'ייקוב בורן, אנליסט בכיר ב-Insider Intelligence, אמר לביזנס אינסיידר שאנבידיה עדיין צריכה להשקיע בשימור הפער מיריבותיה: "עוד רבעון מדהים מאנבידיה מעלה את השאלה כמה זמן הביצועים הגואים האלו יימשכו. יש לה פער מאסיבי בשוק שבבי ה-AI העולמי, אבל אסור לה לנוח על זרי דפנה. אנבידיה מתמודדת עם אתגר מרובה-פנים: רוחות נגדיות כתוצאה מחוסר-ודאות מאקרו-כלכלי, המאמצים של ענקיות טכנולוגיה ליצור אוטונומיה בחומרת AI, והאיום של מפתחי שבבים גמישים שיכולים לפגוע בתחזית ארוכת הטווח שלה. העמדה של אנבידיה בשווקים לטווח קצר היא איתנה, אבל לא בלתי מנוצחת".