סגור

הבנק האירופי המרכזי: נאלץ בנקי השקעות להעביר אנשי צוות מלונדון

בבנק לא אוהבים את המצב שבו המוסדות הפיננסיים ממשיכים לשרת מבריטניה את הלקוחות שלהם בגוש היורו, ומתכוונים לאלץ אותם להעביר עובדים בכירים ופעילות מסחר לגוש עצמו

יותר מדי בנקי השקעות בינלאומיים ממשיכים לשרת את הלקוחות בגוש היורו מלונדון, ובבנק האירופי המרכזי מתכוונים לאלץ אותם להעביר את העובדים הבכירים ואת פעילות המסחר לתוך הגוש עצמו, כך אמר שלשום (ה') סמנכ"ל הפיקוח בבנק המרכזי, אנדראה אנריה.


בסוכנות הידיעות רויטרס דיווחו כי בבנק האירופי נאבקים עם השחקניות הגדולות בתעשייה, המסרבות להעביר את הפעילות שלהן על אף יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי (הברקזיט). אולם נראה שהסבלנות של הבנק פוקעת ואנריה הודיע כי בבנק מתכוונים שם לפרסם "החלטות מחייבות" עבור חברות השקעה מרכזיות. עם זאת, הוא ציין כי פעולות יינקטו לפי כל מקרה לגופו.

1 צפייה בגלריה
הסיטי של לונדון חדש
הסיטי של לונדון חדש
הסיטי של לונדון
(צילום: Diego Delso)

לפי הבנק האירופי המרכזי, ההחלטות עשויות לכלול דרישה שהבנקים ימנו ראש דסק מסחר בתוך גוש היורו או שיתבקשו לוודא שלחטיבת המסחר יש היקף הולם של תשתיות ועובדים בעלי ותק לניהול סיכונים ברמה המקומית. אפשרות נוספת היא שהבנקים יתבקשו לבסס מסגרת מינהל ופיקוח פנימי להעברת כספים ולהבטיח תלות מוגבלת בשיטות לגידור סיכונים בתוך הקבוצה עצמה.
זאת לאחר שבדיקה של הבנק המרכזי מצאה שכ-70% מהמוסדות הפיננסיים המרכזיים משתמשים בשיטת ניהול סיכונים שנויה במחלוקת המעבירה את הסיכונים לצד שלישי או לישות בתוך הקבוצה שעוזרת לגדר אותם. כמו כן נמצא ש-20% מחטיבות המסחר פועלות בשיטת פיצול שפירושה שהבנקים מקימים שלוחות של החטיבה המקורית בתוך גוש היורו על מנת לנהל את הסיכונים שמקורם שם. במסגרת שיטה זו מועברת המומחיות בניהול סיכונים מהישות הממוקמת בגוש היורו והיא מותירה את היחידה המקומית במצב פגיע במקרה של סערות בשוק.
"זו החובה שלנו להגן על בעלי הפקדונות ושאר הנושים של הישות המשפטית המקומית, למנוע שיבושים בשירותי הבנקאות ולהגן על היציבות הפיננסית הכללית בתחום השיפוט שלנו", סיכם אנריה.