סגור
מימין יצחק תשובה ו עידן ולס
מימין יצחק תשובה בעל השליטה בקבוצת דלק והמנכ"ל עידן ולס (צילום:אייל טואג רון קדמי)

הושלמה הנפקת איתקה של קבוצת דלק בבורסה בלונדון, לפי שווי של 2.9 מיליארד דולר

חברת קידוחי הנפט והגז גייסה 350 מיליון דולר, מול ביקושים של 1.3 מיליארד דולר - דלק הנפיקה כ-10% ממניות החברה הבת והיא תמשיך להחזיק בנתח של כ-90%; איתקה תחל להיסחר היום בלונדון, תחת הסימול ITH

איתקה שבשליטת קבוצת דלק השלימה את ההנפקה בבורסת לונדון ותחל להיסתר הבוקר בבורסה הראשית תחת הסימול ITH.
החברה גייסה 350 מיליון דולר לפי שווי של 2.9 מיליארד דולר, בשעה שהביקושים הגיעו לרמה של 1.3 מיליארד דולר. לבנקי ההשקעות גולדמן זאקס ומורגן סטנלי ניתנה אופציה למניות נוספות ואם זו תמומש יעלה היקף הגיוס ל-350 מיליון דולר.
היקף הגיוס הוא של 10.4% ממניות החברה וקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה תמשיך להחזיק בכ-90% מהמניות. מנכ"ל הקבוצה עידן וולס הוביל את תהליך ההנפקה מ טעם דלק.
שווי החברה בהנפקה נמוך מהציפיות שליוו אותה בשוק, ב-30%-40%, אבל גבוה ביחס לשווי של איתקה בשיא המשבר ב-2020 שעמד על כחצי מיליון ליש"ט בלבד. התאוששות מחירי הנפט סייעו לדלק לקבל את השווי המדובר עבור החברה שפעילה בים הצפוני.
עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק אמר כי: "הנפקת איתקה היא רק הצעד הראשון בדרך למיצוי הפוטנציאל האדיר שקיים בנכסי איתקה".
במסגרת מסמכי ההנפקה פרסמה איתקה את מדיניות חלוקת הדיבידנד שבכוונת החברה לאמץ. לפי המדיניות צפי חלוקת הדיבידנד בשנת 2023 יהיה של כ-400 מיליון דולר, ובשנת 2024 בהיקף מוערך של כ-420 מיליון דולר. איתקה רשומה בספרי קבוצת דלק לפי שווי של 2.3 מיליארד דולר.
במחצית הראשונה של 2022 עמדו הכנסות איתקה על 1.36 מיליארד דולר, עלייה של 112% ביחס למחצית המקבילה ב-2021. הרווח הנקי זינק באותה התקופה פי 13 ל-1.47 מיליארד דולר - מדובר בעיקר ברווחים חשבונאיים הזדמנותיים שנרשמו מרכישת חברות.
זרוע אנרגיה אחרת של דלק, ניומד אנרג'י, ניו-מד אנרג'י דיווחה הבוקר כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב עם חברת Uniper הגרמנית, לבחינת אפשרות לשיתוף פעולה לאספקת LNG (גז טבעי נוזלי) בטווח הקצר ובטווח הארוך ולהפקת מימן כחול ומימן ירוק.
הצדדים יבחנו אספקת גז טבעי בטווח המיידי מישראל לגרמניה, באמצעות מערך ההפקה וההולכה הקיים כיום, ובהתאם לזמינות צנרת ההובלה בין ישראל למצרים, שם מצויים מתקני הנזלה שאמורים להעביר הגז לגרמניה.