סגור

אלקטרה נדל"ן והשותף בארה"ב ירכשו בתים להשכרה ב-750 מיליון דולר במהלך השנה הקרובה

חברת הנדל"ן שבשליטת משפחת זלקינד וחברת TIM, השותפה של אלקטרה נדל"ן בארה"ב, החלו לשתף פעולה בתחילת 2021. מאז רכשו 1,500 בתים בכחצי מיליארד דולר, וכבר חתמו על עסקאות לרכישת 2,000 בתים במהלך 2022 בהשקעה של 750 מיליון דולר

אלקטרה נדל"ן ממשיכה להתרחב בארה"ב ועתידה לבצע רכישות של בתים בהיקף של 750 מיליון דולר במהלך השנה הקרובה, כך שהיקף ההשקעה הכולל יעמוד על 1.25 מיליארד דולר.
מהודעה שפרסמה TIM, השותפה של אלקטרה נדל"ן ברכישת בתים בארה"ב, וממצגת של אלקטרה נדל"ן עצמה, עולה כי השתיים רכשו 1,500 בתים מתחילת 2021 בהיקף כל כחצי מיליארד דולר. בכוונת השתיים להגדיל את הפורטפוליו ל-3,500 בתים. למעשה, כבר נחתמו עסקאות לרכישת 2,000 בתים נוספים בשבע מדינות בארה"ב בסכום כולל של 750 מיליון דולר, ואלו יושלמו במהלך השנה הקרובה. לפי ההודעה של TIM, בכוונת שתי החברות להגדיל את היקף ההשקעה הכולל ל-3 מיליארד דולר במהלך שלוש השנים הקרובות.
1 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 14.5.20 מימין מייקי זלקינד ו דניאל זלקינד
מוסף שבועי 14.5.20 מימין מייקי זלקינד ו דניאל זלקינד
מימין: מייקי ודני זלקינד, בעלי השליטה באלקטרה נדל"ן
(צילום: ישראל הררי)
הכוונה של שתי החברות היא כאמור להשכיר את הבתים, שנרכשים ב־300‑175 אלף דולר כ"א, תמורת 2,800‑1,500 דולר לחודש. זאת, במטרה לנצל את העלייה בביקושים לשכירות, שמתרחשת על רקע הזינוק במחירי הבתים שמרחיק אמריקאים רבים מהאפשרות לרכוש בית.
עד כה, לפי הדו"ח הכספי האחרון שלה, העמידה אלקטרה נדל"ן לטובת העסקאות שכבר בוצעו הון עצמי של כ-105 מיליון דולר. סכום של כ-40 מיליון דולר הועמד כהון ראשוני לטובת העסקאות הנוספות. עיסקאות מסוג זה נסגרות באופן הדרגתי, כך שבכל פעם שבו מתבצע קלוזינג של עסקה לרכישת חבילה של בתים פרטיים, מועמד ההון העצמי הנדרש באותו המועד.
עסקאות הרכישה של אלקטרה נדל"ן ושותפתה מתבצעות באמצעות הקמת שותפויות ייעודיות לצורך ביצוע כל עסקה, יחד עם שותפים אסטרטגיים ופיננסיים שונים ברחבי ארה"ב, המעמידים את עיקר כספי ההשקעה הנדרשים. העסקאות מתבצעות במתכונת שעל פיה אלקטרה נדל"ן ו-TIM הן השותף הכללי שמנהל את הפעילות, וחלקן בנכסים עצמם עומד לרוב על 8%-20%.
אלקטרה נדל"ן, שנסחרת בת"א, פועלת באמצעות קרנות פרייבט אקוויטי. עד היום הקימה ארבע קרנות, להן גייסה 2.3 מיליארד דולר, ובימים אלה מקימה עוד ארבע קרנות. ההון המנוהל עומד על 2.7 מיליארד דולר. אלקטרה נדל"ן נסחרת לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, לאחר שב־12 החודשים האחרונים עלתה ב־151%.
פרט לתחום הבתים הפרטיים, אלקטרה נדל"ן פועלת באמצעות הקרנות שלה בתחומים נוספים, ובעיקר בתחום מקבצי הדיור להשכרה. לאחרונה הודיעה החברה על השקת קרן רביעית להשקעה במקבצי דיור בארה"ב, שבכוונתה לגייס כמיליארד דולר.