סגור
מגבות נייר של סנו סושי
מגבות נייר של סנו (צילום: צביקה טישלר)

המכירות נחלשו, אך ירידה בהוצאות סידרה לסנו זינוק של 20% ברווח הנקי

הרווח הנקי ברבעון השלישי זינק ל-82.4 מיליון שקל, בין היתר ברקע ירידה של 11% בהוצאות המכירה והשיווק; יחד עם זאת, המכירות ירדו ב-3% ל-586 מיליון שקל; ברקע, ירידה של 15 מיליון שקל במכירות מגזר מוצרי הניקוי, וירידה של 4 מיליון שקל במגזר הטואלטיקה והקוסמטיקה

יצרנית מוצרי הניקוי והנייר, חברת סנו, חתמה את הרבעון השלישי של 2025 עם ירידה במכירות, לצד שיפור ברווח הנקי, בעקבות התייעלות ושיפור הרווחיות הגולמית.
מכירות סנו ירדו ברבעון ב-3% והסתכמו ב-586 מיליון שקל. למעט עלייה קטנה של כ-850 אלף שקל במגזר מוצרי הנייר, יתר פעילויות החברה רשמו ירידה במכירות שהסתכמו ב-19 מיליון שקל.
במגזר מוצרי הניקוי ירדו מכירות סנו בכ-15 מיליון שקל, ובמגזר הטואלטיקה והקוסמטיקה הן ירדו ב-4 מיליון שקל.
החולשה במכירות השתרשה לרווח הגולמי שקטן בכ-3 מיליון שקל. אך שיעורו מהמכירות עלה ל-38.1% לעומת 37.4% ברבעון המקביל בשנה שעברה.
השיפור ברווחיות הגולמית מיוחס למגזר מוצרי הנייר, שבו ירדו מחירי חומרי הגלם החל מהרבעון השני של 2025, ולמגזרים אחרים שכוללים פעילות של מוצרי ניקוי מיובאים, שבו ירדו גם כן מחירי העלויות.
התחזקות השקל ביחס לדולר תרמה אף היא את חלקה, כמו גם ירידה בהוצאות השכר (בעקבות שיפוי חד פעמי מהמדינה בגין תקופת המלחמה, בה מפעל החברה בצפון היה סגור) סייעה גם כן לשיפור ברווחיות.
סנו הקטינה את הוצאות הפרסום ב-4 מיליון שקל ברבעון, והחל מינואר השנה היא לא מעסיקה סדרנים ברשתות השיווק, בעקבות כניסתו לתוקף של חוק הסדרנים. החוק אוסר על הספקים להעסיק סדרנים מטעמם ברשתות השיווק.
אירועים אלו סייעו לחברה להוריד בכ-11% את הוצאות המכירה והשיווק ברבעון ל-104 מיליון שקל. בעקבות צמצום ההוצאות, עלה הרווח התפעולי של החברה בכ-16% ל-97 מיליון שקל.
בשורה תחתונה מציגה סנו עלייה של 20.5% ברווח הנקי ל-82.4 מיליון שקל, שמיוחסת לקיטון בהוצאות התפעול ולשיפור ברווחיות הגולמית.