סגור

נפילת הקריפטו עצרה את חברת האקלים של אדם נוימן

חברת FlowCarbon שבה השקיע נוימן מוכרת "אשראי אקלימי" לחברת מזהמות באמצעות מטבע דיגיטלי ייחודי משלה; מנכ"לית החברה דנה גיבר הודיעה כי הוחלט "להמתין להתייצבות השוק" לפני השקת מוצרים נוספים

קריסת מטבעות הקריפטו פגעה גם בסטארט-אפים ומיזמים סביבתיים שמשתמשים בקריפטו כדי להילחם בשינויי האקלים, ובהם חברת פלואוקרבון (Flowcarbon) שבה השקיע אדם ניומן, לשעבר מנכ"ל WeWork. לפי הודעה שפרסמה המנכ"לית דנה גיבר, בחברה החליטו "להמתין להתייצבות השוק" לפני השקת מוצרים נוספים.
פלואוקרבון וחברות דומות אחרות מנפיקות מטבעות קריפטו המגובים על ידי אשראי פחמני. האשראי הזה מיוצר על ידי פרויקטים שמטרתם להסיר את הפחמן הדו-חמצני מהאטמוספרה או למנוע יצירת זיהום באמצעות שתילת יערות או פעולה מקבילה; כל אשראי מייצג מניעת פליטת פחמן דו-חמצני במשקל טונה.
תאגדים לרוב רוכשים את נקודות האשראי כדי לקזז באמצעותן את פליטות גזי החממה שלהם, כדרך להיענות לדרישות המשקיעים לפעולה בתחום הסביבה. מרבית נקודות האשראי נמכרות באמצעות מתווכים או ישירות על ידי מפתחי פרויקטים, בתהליך שנחשב על ידי המבקרים למסובך, עמום וצורך יותר מדי זמן. Flowcarbon וחברות דומות טוענות כי הן יכולות לשנות זאת על ידי הבאת נקודות אשראי לרשתות שלהן כמטבעות קריפטו, שם ניתן לסחור בהם בנפחים גדולים ולהיפטר מהם כשהבעלים רוצים לקזז את הפליטות.
המטבע של החברה של נוימן נקרא מטבע גודס נייצ'ר (Goddess Nature Token). "כמישהו שקנה בעבר אשראי ממתווכים, רכישת מטבעות ניתנים להריסה פשוטה בהרבה", אמר מארק קובן, היזם המיליארדר ומשקיע קריפטו.
לפי הנתונים שאספו בחברת המחקר Pitchbook Data, משקיעי הון סיכון השקיעו ב-2021 בסביבות 267 מיליון דולר בעסקאות המערבות אשראי פחמן וקריפטו ועוד 156 מיליון דולר בששת החודשים הראשונים של 2022. חלק ניכר מההשקעות הללו יועד לפלואוקרבון. מהחברה עצמה נמסר כי נוימן אינו מעורב בפעילות היום-יומית שלה. נוימן לא הגיב על הדיווח.