סגור

החזרה לשגרה הקפיצה את שורת הרווח של הפועלים ל-1.4 מיליארד שקל

הבנק רשם הכנסות של 647 מיליון שקל בסעיף ההפרשות להפסדי אשראי וצמיחה חדה בפעילות האשראי הכוללת - מנוע הצמיחה המוביל הוא ההלוואות לענף הנדל"ן

צמצום חד בהפרשה להפסדי אשראי מקפיץ את שורת הרווח הנקי של בנק הפועלים: הבנק בניהולו של דב קוטלר הרוויח ברבעון השני 1.42 מיליארד שקל לעומת 133 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל. הרווח משקף תשואה על ההון של 14.5%.
בסיכום המחצית הראשונה של השנה הרוויח פועלים 2.77 מיליארד שקל לעומת 325 מיליון שקל בלבד במחצית המקבילה שהושפעה מהסגר הראשון.


בסעיף ההוצאות להפסדי אשראי, שם רשם הבנק הכנסה בגובה של 647 מיליון שקל וזאת לעומת הוצאה של 1.1 מיליארד שקל ברבעון המקביל. ההכנסות נרשמו הן בשל גבייה שעשה הבנק על חוב בעייתי שהופרש, והן בשל החזר הפרשות שבוצעו בתחילת משבר הקורונה, אז היה חשש מפני גל פשיטות רגל.
החזר ההפרשות הזה נעשה בין היתר היות שהרוב הגדול של ההלוואות שהוקפאו בתחילת המשבר חזרו להיפרע. מנתוני הדוח עולה כי נכון לסוף יוני, הלוואות בהיקף של 3.5 מיליארד שקל בלבד נמצאות עדיין בסטטוס של דחיית הלוואות. זאת מתוך הלוואות של 37.6 מיליארד שקל שהוקפאו מתחילת המשבר. שיעור ההלוואות שבדחיית תשלומים מהווה 1.1% בלבד מתיק האשראי של הבנק.
בדומה ללאומי, גם פועלים רשם צמיחה חדה בפעילות האשראי בכלל, ובאשראי העסקי ולענף הנדל"ן בפרט. האשראי העסקי זינק ב-10.4% מתחילת השנה ל-86.2 מיליארד שקל, כאשר מנוע צמיחה מרכזי היה בענף הנדל"ן. גם האשראי למגזר המסחרי (עסקים בינוניים) צמח בחדות של 12.4% ל-47.5 מיליארד שקל.
בנוסף לכך, פועלים חזר לצמוח באשראי הצרכני ובאשראי לעסקים קטנים, אם כי בקצב נמוך של 0.6% ו-1.3% בהתאמה מתחילת השנה. על רקע הביקושים הגבוהים למשכנתאות צמח תיק זה בבנק ב-6.3% במחצית הראשונה של השנה וחצה את רף ה-100 מיליארד שקל לכמעט 105 מיליארד שקל. לאחרונה הודיע הבנק כי יחלק דיבידנד של 617 מיליון שקל, על רקע האישור של בנק ישראל לבנקים לשוב ולבצעה חלוקה.

1 צפייה בגלריה
דב קוטלר מנכל בנק הפועלים חדש
דב קוטלר מנכל בנק הפועלים חדש
דב קוטלר מנכל בנק הפועלים
(צילום: גדי דגון )