סגור

דו"חות חזקים לגוגל: ההכנסות זינקו ב-41% למעל 65 מיליארד דולר

זאת לעומת תחזית ל-63.4 מיליארד דולר; הרווח הנקי זינק ב-68% לכמעט 19 מיליארד דולר; עלייה של 45% בהכנסות הענן, שהיו מעט נמוכות מהצפי

גוגל שוב מרסקת את התחזיות: הכנסות החברה לרבעון השלישי של 2021 עמדו על 65.12 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 63.4 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 41% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה

רווח הנקי זינק ב-68% ל-18.94 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 27.99 דולר, לעומת תחזיות לרווח של 23.12 דולר למניה.


כרגיל, מרבית הכנסות החברה, 53.13 מיליארד דולר, הגיעו מפרסום (עלייה של 43%), כאשר הכנסות יוטיוב מתוכם עלו ב-43% ל-7.21 מיליארד דולר. הכנסות חטיבת הענן גוגל קלאוד עלו אמנם ב-45% ל-4.99 מיליארד דולר, אך אכזבו מעט לעומת תחזיות אנליסטים שצפו שיעמדו על 5.1 מיליארד דולר.
פעילות "הימורים אחרים" (חברות האחות שאינן קשורות לפעילות הליבה של גוגל, ובכללן חברת הרכב האוטונומי וויימו) ממשיכה לאכזב ועם עלייה של כ-2% בלבד מגיעה להכנסות של 182 מיליון דולר – 0.28% בלבד מכלל הכנסות גוגל.
בחלוקה גיאוגרפית, ההכנסות בארה"ב עלו ב-39% ל-29.82 מיליארד דולר, באזור אירופה, המזה"ת ואפריקה ב-42% ל-19.84 מיליארד דולר, באזור אסיה-פסיפיק ב-38% ל-11.71 מיליארד דולר, ובאמריקה ללא ארה"ב ב-56% ל-3.69 מיליארד דולר.
"לפני חמש שנים, הצגתי את החזון שלנו להפוך לחברת בינה מלאכותית תחילה", אמר מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, בהודעה לעיתונות. "ברבעון הזה, התוצאות מראות איך ההשקעות שלנו בתחום אפשרו לנו לבנות מוצרים מועילים יותר לאנשים ולשותפים שלנו. שיפורים מתמשכים בחיפוש והפיקסל 6 החדש הם דוגמאות מצוינות. ובשעה שהטרנספורמציה הדיגיטלית ומהעבר לעבודה היברידית ממשיכים, שירותי הענן שלנו עוזרים לארגונים לשתף פעולה ולהישאר בטוחים".