סגור

פאוול: חיוני לאלף את האינפלציה, העלאת ריבית של חצי אחוז אפשרית כבר במאי

על רקע שיא של 40 שנה באינפלציה בארצות הברית, אומר יו"ר הפד: "צריך להגיב מעט מהר יותר" לעליית המחירים. לדבריו, העלאת ריבית של 50 נקודות בסיס תעמוד על הפרק בפגישה של הפד בחודש הבא. הערכות: הריבית בארצות הברית תעלה ל-2.5% עד סוף השנה

יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול אישר הערב (ה') את כוונת הבנק הפדרלי להוריד את האינפלציה בארצות הברית, ואמר כי העלאות ריבית אגרסיביות אפשריות כבר בחודש הבא וכי "חיוני לחלוטין" לאלף את האינפלציה.


"זה מתאים לדעתי להגיב מעט מהר יותר", להעלות ריבית, אמר פאוול בפאנל שנערך היום בהשתתפות נציגים מקרן המטבע הבינלאומית. "אני גם חושב ש-50 נקודות בסיס (0.5%) יהיו על השולחן בפגישה הבאה במאי", הוסיף.
הצהרותיו של פאוול תואמות למעשה לציפיות השוק, לפיהן הפד יחרוג מהעליות הרגילות שלו ב-25 נקודות בסיס (0.25%), ויתקדם מהר יותר כדי לבלום את האינפלציה שנמצאת בקצב המהיר ביותר שלה זה יותר מ-40 שנה. בפגישתם האחרונה אישרו בכירי הפד העלאה של 25 נקודות בסיס, לראשונה מאז 2018. עם זאת, גורמים רשמיים אמרו שיש צורך בתגובה מהירה יותר במלחמה באינפלציה, שעומדת על קצב שנתי של 8.5%.
תמחור השוק מצביע על רצף של העלאות ריבית של 50 נקודות בסיס, שבסופו של דבר יביא את הריבית בארצות הברית לרמה של 2.5% עד סוף 2022.

1 צפייה בגלריה
ג'רום פאוול יו"ר הפד 15.3.22
ג'רום פאוול יו"ר הפד 15.3.22
יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול. "זה יהיה מאתגר"
(צילום: AP)

"המטרה שלנו היא להשתמש בכלים שעומדים לרשותנו כדי לסנכרן חזרה את ההיצע והביקוש, כך שהאינפלציה תרד, אך ללא האטה שמסתכמת במיתון", אמר יו"ר הפד. "אני לא חושב שתשמעו מישהו בפד אומר שזה יהיה פשוט או קל. זה הולך להיות מאוד מאתגר. אנחנו הולכים לעשות כמיטב יכולתנו כדי להשיג את זה".
"זה (העלאות הריבית) חיוני לחלוטין כדי להחזיר את יציבות המחירים", הוסיף פאוול. "כלכלה לא מתפקדת בלי יציבות מחירים".
עד שנת 2021 התנגד הפד להעלאת הריבית, אף שהאינפלציה היתה הרבה מעל יעד הטווח הארוך של הבנק המרכזי של 2%. במסגרת מדיניות שאומצה בסוף 2021 הפד אמר שהוא יסתפק בלאפשר לאינפלציה לעלות מעל הרמה הרגילה, במטרה לתמוך בשוק התעסוקה.