סגור

האינפלציה בארה״ב בשיא של 40 שנה - קפצה ל-8.5% בשנה

התחזיות עמדו על עלייה של 8.4% במדד המחירים של מרץ, בהמשך לקפיצה של 7.9% בפברואר; זהו מדד הצרכנים האחרון שיפורסם לפני החלטת הריבית הבאה של הפד, ב-4 במאי; מיטסו: "יחד עם דוח התעסוקה החזק, הנתונים מכינים את הקרקע למהלך ניצי של הפד, כולל העלאה של 50 נק' בסיס בריבית ופתיחת המהלך של צמצום המאזן"

כצפוי, הינפלציה בארה"ב ממשיכה לטפס לגבהים חדשים: מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מרץ ב-8.5% בחישוב של 12 חודשים - רמתו הגבוהה ב-40 השנה האחרונות.
התחזיות עמדו על עלייה של 8.4% ובהמשך לקפיצה של 7.9% בפברואר. בחישוב חודשי עלה המדד ב-1.2%, לאחר עלייה של 0.8% בפברואר.
1 צפייה בגלריה
תחנת דלק שברון לוס אנג'לס אינפלציה בנזין מעל 5 דולר לליטר
תחנת דלק שברון לוס אנג'לס אינפלציה בנזין מעל 5 דולר לליטר
תחנת דלק של שברון בלוס אנג'לס
(צילום: AP)

זהו מדד הצרכנים האחרון שיפורסם לפני החלטת הריבית הבאה של הפד, ב-4 במאי. "יחד עם דוח התעסוקה החזק של מרץ, הנתונים מכינים את הקרקע למהלך ניצי של הפד, כולל העלאה של 50 נק' בסיס בריבית ופתיחת המהלך של צמצום המאזן", אומר אלכס פל (Alex Pelle), כלכלן ב- Mizuho Securities לענייני ארה"ב.
מחירי המזון רשמו עלייה חודשית של 1% וזינוק שנתי של 8.8% - באורז, בבשר, בירקות ובפירות נשמה עלייה חודשית של מעל 2%. העלייה החודשית במחירי האנרגיה עומדת על 11% - שיעור הנסיקה השנתית עומד כבר על 32%. מנגד, התהפכה המגמה במחירי המכוניות והמשאיות המשומשות, שדחפו את מדד המחירים בחודשים האחרונים - בסקטור נרשמה ירידה חודשית של 3.8%, כשבחישוב שנתי עדיין עלו מחירי המשומשות ב-35.3%.
מדד הליבה של מרץ, ללא אנרגיה ומזון, טיפס ב-6.5% בטיפוס שנתי - התחזיות עמדו על פלוס 6.6%, לאחר קפיצה של 6.4% בפברואר; בחישוב חודשי עלה מדד הליבה ב-0.3%, בהמשך לעלייה של 0.5% בפברואר.