סגור
משאית בטון של שפיר הנדסה
משאית בטון של שפיר (שפיר הנדסה)

שפיר תקים ותתחזק את מתחם ג'נרי 3 תמורת 2.1 מיליארד שקל

חברת התשתיות והבנייה תקים מתחם של 82 אלף מ"ר עבור משרדי הממשלה בירושלים ותתחזק אותו במשך 21 שנים. המתחם ימוקם מעל מתחם הדיפו שאותו היא מקימה כחלק מפרויקט הרכבת הקלה

חברת התשתיות והבנייה שפיר שבשליטת האחים שפירא תקים ותתחזק את מבנה ג'נרי 3 בירושלים, פרויקט ששוויו מוערך ב-2.1 מיליארד שקל.
שפיר זכתה במכרז של החשב הכללי במשרד האוצר לתכנון, הקמת ותחזוקת מבנה משרדים המיועד עבור משרדי הממשלה, שימושים נלווים ושטחים מסחריים, בהיקף של 82 אלף מ"ר. שפיר תתחזק את הפרויקט במשך 21 שנים החל מסיום תקופת ההקמה שנקבעה ל-4 שנים ממועד צו תחילת העבודה. הקמת המבנה צפויה להתרחש החל מסוף 2023 והשלמתו ב-2027.
סך היקף הפרויקט, משלב ההקמה ובהמשך בשלב התחזוקה, הוערך על ידי שפיר ב-2.1 מיליארד שקל. עלות ההקמה מוערכת בכ-700 מיליון שקל, כאשר שפיר תזכה למענק הקמה בסך של 402 מיליון שקל שישולם בהתאם לאבני דרך לאורך תקופת ההקמה. החל מתום השלמת הפרויקט תעביר המדינה לשפיר 84 תשלומים רבעוניים שווים בהיקף של 7 מיליון שקל (588 מיליון שקל בסה"כ) לצד תשלומים בגין שירותי ניקיון, אבטחה ושירותים נוספים.
המתחם מתוכנן להקמה בקריית הממשלה בירושלים, מעל מתחם הדיפו (מרכז שירות תחזוקה ומחסן מרכזי לרכבות) ומשרדים של הרכבת הקלה בירושלים שמוקם בימים אלה, גם כן על ידי שפיר, בכובעה כזכיינית ההקמה והתפעול של הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים והארכת הקו האדום ותפעולו, ביחד עם החברה הספרדית CAF. בסמוך לו ממוקמים מבנה ג'נרי 1 שכולל 36 אלף מ"ר בנוי והוקם כבר בתחילת שנות ה-2000 על ידי דניה סיבוס ומנרב בהשקעה של 210 מיליון שקל; ומבנה ג'נרי 2 הכולל 63 אלף מ"ר בנוי שהוקם במכרז דומה על ידי שיכון ובינוי ואוכלס בדצמבר 2017 על ידי יחידות ממשרדי ממשלה שונים. ב-2018 מכרה שיכון ובינוי את חברת הזכיין שלו לחברת ההחזקות אלייד שמחזיקה בין היתר ביבואנית הרכב צ'מפיון מוטורס. מבנה משרד המשפטים החדש שממוקם גם הוא בסמוך נבנה בימים אלה על ידי דניה סיבוס בפרויקט בעלות מוערכת של 527 מיליון שקל והקמתו צפויה להסתיים השנה. מבנה ציבורי נוסף שמוקם בסמוך בימים אלה הוא מבנה הספרייה הלאומית שמוקם על ידי אקטרה בעלות של 375 מיליון שקל.
המכרז שבו זכתה שפיר, לאחר שגברה על סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי, אשטרום, דניה סיבוס ומנרב ואחרות, הושלם לפי מודל PFI – Private Finance Initiative שבמסגרתו היזם, מקים ומפעיל את הפרויקט מקבל תשלומים בעיקר מהמדינה, לפי קריטריונים של ביצוע המוגדרים מראש. שפיר הקימה ותפעלת כיום מספר פרויקטים לאחר שזכתה במכרזים דומים, בהם כביש 16 בכניסה לירושלים, הנתיב המהיר לתל אביב, והאגף החדש של הכנסת.