סגור
הוועידה הלאומית הכלכלית רם ארליכמן מ"מ מנכ"ל חברת החשמל
מנהל תחנות הכוח רמת חובב וחגית מזרח (צילום: יריב כץ)

המעבר השתלם: רם ארליכמן שעזב את חברת החשמל קיבל משיכון ובינוי ב-2023 שכר בעלות 11 מיליון שקל

ארליכמן, מנהל תחנות הכוח רמת חובב וחגית מזרח, עבר לנהל את תחנות הכוח רמת חובב וחגית מזרח שמתחרות בחברת החשמל; החברה רשמה ב-2023 צמיחה של 17% בהכנסות ל-1.6 מיליארד שקל

שיכון ובינוי אנרגיה סיכמה את שנת 2023 עם צמיחה של 17% בהכנסות ל-1.6 מיליארד שקל.
רם ארליכמן, מנהל תחנות הכוח רמת חובב וחגית מזרח, קיבל בשנה החולפת שכר בעלות של כ-11 מיליון שקל, כאשר מעל 9 מיליון שקל התקבלו כמענק.
בדצמבר 2022 הפתיע ארליכמן, אז סמנכ"ל הייצור בחברת החשמל, כשהתפטר מחברת החשמל ועבר להתחרות בה – כמנהל תחנות הכוח רמת חובב וחגית מזרח, שהופרטו מידי חברת החשמל לקבוצת אדלטק-שיכון ובינוי.
לארליכמן, שכיהן במשך שישה חודשים כמ"מ מנכ"ל חברת החשמל ועזב ללא תקופת צינון, נראה שהמהלך השתלם במיוחד.
כנגד יצרני החשמל הפרטיים נשמעת ביקורת משמעותית על הרווח המשמעותי והזינוק במחירי האנרגיה מאז כניסתם, בהשוואה לשנים בהן היו התחנות תחת חברת החשמל. בין היתר, בשל זינוק במחירי האנרגיה – התעריף אותו מקבלות התחנות עבור החשמל שנמכר לחברת ניהול מערכת החשמל נגה.
ההכנסה המרכזית של שיכון ובינוי (1.1 מיליארד שקל) בשנת 2023 הייתה מתחנות הכוח הגזיות שהחברה מפעילה בישראל. העלייה בסקטור ייצור החשמל בתחנות הגזיות ב-2023, בכ-27% לעומת השנה שעברה נבעה בעיקר מהשלמת מכירת תחנת הכוח חגית רק ביוני 2022.
שיכון ובינוי אנרגיה מחזיקה בכ-50% בתחנות הכוח המרכזיות שהחברה מפעילה, ולכן התוצאות לא מאוחדות בדוחות החברה.
ההכנסות המאוחדות של החברה ב-2023 עמדו על 118 מיליון שקל, ירידה של 17% לעומת 2022. הרווח הנקי של החברה זינק פי שלושה לכ-159 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה מעלייה בהכנסות מימון לאור שיערוך מחדש הלוואת של החברה לפרויקטים שלה ברחבי הארץ.
ברבעון הרביעי התוצאות של החברה שבניהולו של דידי פז היו פחות טובות. ההכנסות של החברה ירדו ב-23% ועמדו על 20.3 מיליון שקל, בעיקר בשל ירידה בפעילות של תחנת הכוח רמת חובב. החברה הפסידה 69 מיליון שקל ברבעון, לעומת הפסד של 52.8 מיליון שקל ברבעון האחרון של 2023.