סגור
דולר דולרים כסף מזומן מט"ח מטבע חוץ
שטרות (צילום: רויטרס)

הדולר נסחר ב-3.68 שקלים; "אם השקל יתחזק - הריבית תרד במאי"

התנועות בשוק המט"ח המקומי היום דומות לאלה של אתמול בערב, לאחר שבנק ישראל הודיע בפעם השנייה על השארת הריבית ברמה של 4.5%; הראל ביטוח ופיננסים: "האינפלציה בתוך גבולות היעד והתחזיות מניחות שהיא תישאר בתוכם בשנתיים הקרובות"

"אם השקל יתחזק הריבית תרד בהחלטה הבאה", כתב הבוקר (ג') עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים.
השקל מתנהל היום (ג') בתנועות דומות לאלה שהציג אתמול בערב, לאחר החלטת הריבית של בנק ישראל.
הדולר נחלש ב-0.8% מול שערו היציג שנקבע אתמול בצהריים (לפני החלטת הריבית) ונסחר ב-3.681 שקלים, היורו נחלש ב-0.5% לעומת השער היציג ועומד ברמה של 4 שקלים.
הוועדה המוניטרית בבנק ישראל הותירה אתמול את הריבית ברמה של 4.5%. ההחלטה תואמת תחזיות של חלק מהאנליסטים והיא נובעת בעיקר מאי הוודאות סביב המלחמה שהביאה לעלייה במדדי הסיכון של המשק הישראלי, אך גם מחששות בנוגע להתפרצות אינפלציונית מחודשת.
קליין הוסיף כי "האינפלציה נמצאת בתוך גבולות היעד והתחזיות המעודכנות של הבנק (ושלנו) מניחות שהיא תישאר בתוכם גם בשנתיים הקרובות. לכן, אנו רואים סיכויים גבוהים שהריבית תרד בהחלטה הבאה בסוף מאי, כל עוד לא נראה החרפה נוספת בסיכונים הגיאופוליטיים או התרחקות משמעותית של הורדות הריבית בעולם".
רפי גוזלן, כלכלן ראשי באי.בי.אי השקעות כתב כי "במבט קדימה, ההחלטה להותיר את הריבית ללא שינוי פעם שנייה ברציפות, לאחר הפחתה אחת בלבד בתחילת השנה, אמנם עיקבית עם המסרים של בנק ישראל בדבר תהליך הפחתת ריבית מדוד וזהיר, אך אינה טריוויאלית ומשקפת את אי הוודאות הגבוהה הנובעת מהשפעות המלחמה.
"לפיכך, תוואי הפחתת הריבית עשוי להיות מתון מאשר הוערך עד כה, בין היתר, גם בהתחשב בשיפור בסביבה העולמית שמלווה בהתמתנות בציפיות להפחתת הריבית, ואנו מעריכים כי הריבית תרד עד לסוף השנה ל-4% לעומת צפי להפחתה ל-3.75% קודם לכן".