סגור

הרווח הנקי של ויקטורי נפל ב-20%; "עושים את מרב המאמצים לשמירה על סל מוצרים זול"

רשת הסופרמרקטים סיכמה את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 12.6 מיליון שקל; המכירות נחלשו בשיעור נמוך יותר של 4.5% והסתכמו ב-588 מיליון שקל; לפני שבועיים נחקר מנכ"ל ויקטורי אייל רביד ברשות התחרות ברקע להתראה שלו על עליית מחירים

רשת הסופרמרקטים ויקטורי חתמה את הרבעון השלישי של 2021 עם ירידה של 20.2% ברווח הנקי, שעמד על 12.6 מיליון שקל, לצד ירידה במכירות.
תוצאות הרבעון התפרסמו כשבועיים לאחר שרשות התחרות חקרה את אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי השליטה בוויקטורי, בחשד לעבירות על חוק התחרות. בנוסף נקראו עובדים בחברה למתן עדות. ויקטורי ציינה בדו"חות כי היא מעריכה שלחקירה לא תהיה השפעה על פעילות החברה.
2 צפייה בגלריה
סופר ויקטורי הרצליה
סופר ויקטורי הרצליה
סניף ויקטורי בהרצליה
(צילום: יאיר שגיא)
החקירה נפתחה לאחר שבכירים בשוק המזון העבירו מסרים בנוגע לגל עליות מחירים שצפוי להתרחש. רביד עצמו פרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו ובו הזהיר מפני צונאמי של התייקרויות.
רשות התחרות חקרה בשבועות האחרונים שורה של בכירים בענף המזון בעקבות מסרים שהעבירו בראיונות לתקשורת ובדיווחים לבורסה בנוגע לצפי לעליות מחירים.
בדו"חותיה לסיכום הרבעון ציינה החברה כי היא עושה מאמץ לא להעלות מחירים: "החברה מאמינה במסחר הוגן ובסל מוצרים זול לצרכן, תוך שמירה על יוקר מחיה נמוך. במהלך השנתיים האחרונות שיעור הרווח הגולמי של החברה כמעט ולא השתנה, ונע בין 25.2% ל-25.5%. החברה עשתה ועודנה עושה את מרב המאמצים לשמור על סל מוצרים זול לצרכן ולא להעלות מחירים, זאת על אף התייקרות תשומות אחרות כגון ארנונה, מחירי ההסעות והוצאות מחשוב".
מכירות הרבעון השלישי נחלשו ב-4.5% והסתכמו ב-588 מיליון שקל. הירידה נרשמה בשל ירידה של 4.8% בפדיון החנויות הזהות - סניפים שהיו פעילים הן ברבעון השלישי של 2021 והן ברבעון המקביל של 2020, המשמש להשוואה. גם סגירת שני סניפים תרמה לירידה בהכנסות.
בהתאם לירידה במכירות, ירד הרווח הגולמי בשיעור דומה ושיעורו נותר 25.3% מהמכירות. ירידה של 3.8% בהוצאות מכירה ושיווק, שיעור נמוך מזה של הירידה במכירות, וכן עלייה בהוצאות הנהלה וכלליות הובילו לירידה של 9.7% ברווח התפעולי. הרווח התפעולי עמד על 23.8 מיליון שקל, כך ששיעורו נשחק ל-4.1% מהמכירות, לעומת 4.3% ברבעון המקביל אשתקד.
2 צפייה בגלריה
אייל רביד
אייל רביד
אייל רביד
(עמית שעל)
ויקטורי, הכוללת 59 סניפים, חתומה על הסכמים לפתיחת חמישה סניפים נוספים בעמק חפר, בחריש, בבאר יעקב, בנס ציונה ובדימונה. מדובר בסניפים בהקמה אשר מועד פתיחתם המשוער אינו ידוע.
בנוסף בחודש יולי האחרון הכריזה החברה על השקת תת-רשת בשם "ויקטורי CITY", שתפעל בלב שכונות במרכזי הערים. בכוונת החברה לפתוח עד סוף שנת 2023 עד 50 סניפים של ויקטורי CITY ברחבי גוש דן, בגדלים של עד 300 מ"ר.
החברה מעריכה את מכירות תת-הרשת בהיקף שנתי של כ-500 מיליון שקל החל משנת 2024. להערכת ויקטורי, הקמת תת-הרשת צפויה לשפר במידה ניכרת את הרווח הגולמי של החברה ואת רווחיותה. מימון הקמת תת-הרשת ופעילותה השוטפת אמור להיות ממקורותיה העצמיים של החברה, כאשר החברה תבחן גם רכישת פעילות של חנויות קיימות שיתאימו. עד כה חתמה החברה על הסכמים לפתיחת שבעה סניפים נוספים בפורמט ויקטורי CITY בתל אביב, אשר צפויות להיפתח בתחילת שנת 2022.
במהלך הרבעון השלישי חתמה ויקטורי על הסכם השקעה בחברת הסטארט-אפ הישראלית דריל ל.ס. נוירומרקטינג. ויקטורי השקיעה 1.9 מיליון שקל בתמורה ל-10.2% ממניות דריל שהוקצו לה, וזאת לפי שווי חברת דריל, שהוערך בכ-7.7 מיליון דולר בעת ההשקעה. בהתאם להסכם עם דריל, יוקצו כ-6% נוספים ללא תמורה נוספת לאחר גיוס הון נוסף שתבצע.
דריל מפתחת כלים טכנולוגיים בתחום הקמעונאות אשר משפרים את חוויית הרכישה ואת התקשורת עם הלקוח.