סגור

פרסום ראשון
חשד לקרטל: רשות התחרות פשטה על משרדי שופרסל ושטראוס

החוקרים ערכו חיפושים במשרדי שופרסל ושטראוס, ונטלו מסמכים שונים; מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, נלקח לחקירה, וכן נחקרו נושאי משרה בכירים בשטראוס, בעלי ויקטורי אייל רביד ונעם וימן, בעל השליטה בדיפלומט; רשות התחרות: החקירה נפתחה נגד כמה ספקים ורשתות בעקבות אירועים שאירעו לאחרונה

חשד לקרטל: רשות התחרות פתחה בחקירה נגד החברות שופרסל ושטראוס בחשד לעבירות על חוק התחרות וביצוע הסדר כובל. חוקרי הרשות פשטו היום (ג') על משרדיהן של שתי החברות וחקרו בכירים, כולל מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן שנלקח לחקירה. כן נחקרות חברות נוספות בשוק המזון. בשל כך הופסק באופן זמני המסחר במניות שתי החברות בבורסה בתל אביב.

במהלך היום נקרא אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת ויקטורי, למשרדי רשות התחרות לחקירה. רביד הגיע לרשות בסביבות השעה 16:30. במקרה זה לא היתה פשיטה על משרדי החברה ולא בוצעה חקירה של עובדים ובכירים. החברה טרם דיווחה על כך למשקיעים. ניתן להעריך כי ברקע הדברים, פוסט שפרסם רביד לפני כשבועיים, בו עדכן את הציבור כי אנו מצויים לקראת צונאמי של עליות מחירים. גם נעם וימן, בעל השליטה בדיפלומט - חברת המזון ומוצרי הצריכה החמישית בגודלה בישראל נחקר בפרשה.

2 צפייה בגלריה
מימין איציק אברכהן ו גיורא בר דעה
מימין איציק אברכהן ו גיורא בר דעה
איציק אברכהן וגיורא בר דעה
(אביגיל עוזי תומי הרפז)
רשות התחרות פרסמה הודעה לפיה פתחה בחקירה ובודקת חשד להפרת חוק התחרות על ידי כמה ספקים ורשתות בעקבות אירועים שאירעו לאחרונה. ברשות לא פירטו מעבר לכך.
החוקרים פשטו הבוקר על משרדי שופרסל בראשון לציון נטלו מסמכים וחומר ממחשבי החברה. שטראוס דיווחה כי חוקרי הרשות ערכו חיפושים ואספו חומרים במשרדיה בפתח תקווה, בחשד לעבירות על חוק התחרות, וכן נחקרו עובדים בחברה ובהם נושאי משרה בכירים.
בשבוע שעבר סגרה שופרסל את אתר "אינטרנטו" למגזר החרדי, שמכר מוצרים במחיר נמוך יותר מהאתר הרגיל שלה. מלבד אברכהן לא נלקחו בכירים נוספים לחקירה, ונראה כי החקירה אינה נוגעת לפערי המחירים בין המגזר החרדי לחילוני, אלא קשורה למחירים שקבעה שופרסל למוצרים מסוימים.
2 צפייה בגלריה
אייל רביד ויקטורי
אייל רביד ויקטורי
אייל רביד
(צילום: אבי רוקח, תומי הרפז)
משופרסל נמסר כי "החברה פועלת על פי דין ותשתף פעולה באופן מלא עם רשויות החוק". כן אישרה שמנכ"לה אברכהן נחקר במשרדי רשות התחרות.
בהמשך לדיווח הבורסאי, מקבוצת שטראוס נמסר: "שטראוס מקפידה על קיום הוראות חוקי התחרות, ותשתף פעולה עם רשות התחרות ככל שנדרש".