סגור

הביטקוין בשפל של שנה וחצי: נסחר מתחת ל-19 אלף דולר

הירידות בשוק הקריפטו נמשכות, כשהמטבע העיקרי בו נכנס לטריטוריה דובית ונסחר ברמה של כ-18.5 אלף דולר; האת'ר נסחר לראשונה מאז ינואר 2021 מתחת לרמה של 1,000 דולר; ביממה האחרונה נחתך שווי השוק ב-6% והוא עומד עתה על 826 מיליארד דולר

הירידות בשוק הקריפטו נמשכות, והיום (שבת) נסחר המטבע המרכזי בו - הביטקוין - מתחת ל-19 אלף דולר, וזאת לראשונה מאז דצמבר 2020. המטבע נכנס לטריטוריה דובית, והוא מאבד 10% לרמה של 18.5 אלף דולר - כך לפי נתונים שאספו ב-Coindesk. מטבע האת'ר מאבד 11% לרמה של 956 דולר, והוא יורד לראשונה מאז ינואר 2021 מתחת לרמה של 1,000 דולר.
הירידות נבעו בין השאר מהאזהרה של הבנק הפדרלי המרכזי בארצות הברית לגבי תחזית האינפלציה ובעקבות נתוני מדד המחירים לצרכן שהתפרסמו בשבוע שעבר - קצב שנתי של 8.6% במאי, שהוא שיא של 41 שנה. הזינוק באינפלציה הוביל את הפד להעלאת ריבית אגרסיבית בשבוע שעבר - של 0.75%.
אף שהירידה מתחת לרף ה-20 אלף דולר היא סימבולית בעיקרה, מומחים מאמינים שירידה נוספת עלול להצית גל של "פשיטות רגל", כלומר משקיעי קריפטו גדולים ייאלצו לסגור פוזיציות על נגזרות ביטקוין ומוצרים נלווים אחרים. אירועים מסוג זה קרוב לוודאי שיגרמו לירידות נוספות במחיר הביטקוין.
השווי של כלל שוק מטבעות הקריפטו עומד כעת על סביבות 826 מיליארד דולר, ירידה של כ-6% ב-24 השעות האחרונות. לדבריו של ארתור הייז, המנכ"ל לשעבר של BitMEX, רמות מחירים של 20 אלף ו-1,000 דולר לביטקוין ולאת'ר בהתאמה מייצגות מצב שמתחתיהן "יתחיל לחץ מסיבי למכור".
הצניחה בשוק הקריפטו החלה בתחילת החודש שעבר ביחד עם הירידות שנרשמו בשוק המניות. לכך הצטרפה הקריסה של טרה והמטבע לונה, שמחקו 40 מיליארד דולר משווי השוק.
בראשית השבוע נחתה מכה נוספת: פלטפורמת הלוואות הקריפטו הישראלית-אמריקאית צלזיוס (Celsius Networks) הודיעה על הקפאת כל המשיכות מהחשבונות שלה בשל "תנאי השוק הקיצוניים". זאת לאחר שערכו של אחד המטבעות הנסחרים בה, Lido’s Staked Ether, המשמש לביטחונות עבור הלוואות את'ר, התרסק.