סגור

זה כל כך 2020: הביטקוין נופל לשווי של 20 אלף דולר, "הכל עולה באש"

המטבע הדיגיטלי הפופולארי בעולם מאבד 10% ובשפל מאז דצמבר 2020, מוחק כבר 2/3 משוויו מאז השיא שלו; האתריום צולל ב-14%, מאבד כמעט 80% מאז השיא ונופל מתחת למחיר של 1,100 דולר; "מה שאנחנו רואים בשוק הקריפטו הוא פחד, אי ודאות וספקות", כך לדברי ראש חטיבת המסחר בבורסת הקריפטו ZebPay

הביטקוין ממשיך בנפילה החופשית שלו, נחתך ב-10% ביום תשיעי רצוף של ירידות, וכבר הגיע למחיר של 20,551 דולר, השווי הנמוך שלו מאז דצמבר 2020, ורחוק שנות אור מהשיא שלו בנובמבר האחרון על 69 אלף דולר.
המטבע הווירטואלי הפופולארי בעולם נפל מאז השיא שלו ב-67% (מחק שני שליש משוויו). האתר, המטבע השני בגודלו בשווי שוק נחתך כמעט ב-80% מאז השיא שלו (כמעט 4,900 דולר) והוא נסחר ביממה האחרונה תמורת פחות מ-1,100 דולר. היום נופל המטבע ב-14%.
זאת ועוד, שווי המטבעות הדיגיטליים צנח מאז יום שבת ב-200 מיליארד דולר מתחת לטריליון דולר, לראשונה מאז פברואר 2021.
"הכל עולה באש כרגע, גם שוק המניות וגם הקריפטו, וכל נכס אחר", כך לדברי Nirmal Ranga ראש חטיבת המסחר בבורסת הקריפטו ZebPay. "מה שאנחנו רואים בשוק הוא פחד, אי ודאות וספקות", הוסיף.
המכה הגדולה של הימים האחרונים הגיעה שלשום, כאשר הביטקוין נפל סביב 15%, בדומה למטבעות הדיגיטלייים המובילים האחרים. ברקע, פלטפורמת הלוואות הקריפטו הישראלית-אמריקאית צלזיוס (Celsius Networks) הודיעה על הקפאת כל המשיכות מהחשבונות שלה בשל "תנאי השוק הקיצוניים".
רשת צלזיוס היא פלטפורמה שמאפשרת למשתמשים להעניק ולקחת הלוואות במטבעות קריפטו. היא ופלטפורמות דומות לה מציעות את ההלוואות באופן מידי. מידיות זו חשובה למשתמשים משום שהיא מאפשרת להם לקיים מסחר ספקולטיבי מהיר בשוק שעובד 24/7 ולנסות לנצל ארביטרז' (פער בין מטבעות שונים) למטרת רווח. עקב בצד אגודל צלזיוס משכה עוד ועוד משתמשים, ובשיאה הודיעה כי היא מנהלת נכסים בשווי של 28 מיליארד דולר ונותנת שירות ל־1.7 מיליון לקוחות.
זאת ועוד, החלטת הריבית הערב בארה"ב עשויה לטלטל את השווקים עוד יותר, אם הנגיד פאוול יקפיץ אותה ביותר מחצי אחוז. בורסות ניו יורק עשויות להישאר בשוק דובי ואף גרוע יותר, ועל כן הנכסים המסוכנים, כמו המטבעות הדיגיטליים, עשויים להיחשב כמסוכנים עוד יותר ולהיות הראשונים להיזרק מידי המשקיעים - שבינתיים מתנחלים אצל הדולר.
איתי אבנרי, משנה למנכ"ל בחברת המסחר בנכסים הדיגיטליים INX: "בעבר דיברנו על המחסום הפסיכולוגי של שווי הביטקוין שעמד על 20 אלף דולר והנה אנו חוזרים לסיטואציה לאחר שכבר חצינו את שווי של 70K$ בנובמבר 2021. במקביל לסימני המיתון והאינפלציה, אנו עדים לחברות שבימים אלו נמצאות תחת לחץ כבד כתוצאה מניהול סיכוני נזילות לקוי אשר גורם להן לבצע מהלכים קיצוניים כגון עצירת משיכות. ככל שחברה לא משנה את צורתו המקורית של כספי הלקוחות שלה סיכוני הנזילות יורדים באופן משמעותי ואין חשש בנושא המשיכות".
עוד מוסיף אבנרי: "פאן נוסף שמגביר את הלחץ בקרב סוחרי הקריפטו לקוחות אשר מפקידים כספים אך לא מחזיקים את המפתח לארנק ולכן תלויים באופן בלעדי בחברה בה הם סוחרים. כיצד ייווצר אמון המשקיעים מחדש? ראשית, בעולם הניירות ערך הדיגיטליים, הלקוח הוא הבעלים הבלעדי של הארנק. כמו כן, ה – Bank for International Settlements BIS – מציין כי יש צורך בשינוי גישה אשר מדגישה כי חשוב לרתום את היתרונות הפוטנציאליים של DeFi, אך לשם כך ידרש שינוי פרדיגמה לעבר ריכוזיות רבה יותר על נכסים דיגיטליים בעולם האמיתי. נראה כי הצורך במאמצי החקיקה והרגולציה על התחום הם שיביאו את השינוי".