סגור
עידן עופר על רקע בתי הזיקוק  מפרץ חיפה
עידן עופר על רקע בתי הזיקוק במפרץ חיפה (צילום: אלעד גרשגורן, סיון פרג')

הרווח הנקי של או.פי.סי נחתך ברבע; תתחיל למכור חשמל לבז"ן

חברת האנרגיה שבשליטת עידן עופר רשמה ברבעון הראשון רווח נקי של 79 מיליון שקל; או.פי.סי הודיעה כי מיולי תתחיל למכור חשמל לחברת בז"ן במפרץ חיפה בעלות כוללת של כ-250 מיליון שקל בשנה

התיקון במקבצי השעות של רשות החשמל הוביל לירידה בהכנסות של או.פי.סי OPC שבשליטת עידן עופר ולירידה ברווח הנקי. עם זאת, השינוי אמור להיטיב עם תוצאות החברה ברבעון השלישי של השנה. במקביל, הודיעה החברה כי חתמה על חוזה לאספקת חשמל עם בז"ן.
בעוד מרבית צרכני החשמל הביתיים משלמים תעריף אחיד בכל שעות היממה ועונות השנה, עבור צרכני חשמל גדולים – שהם הלקוח המרכזי של OPC, המצב שונה. לצרכנים אלה יש מונה חכם המאפשר תיעוד של כמות החשמל שנצרכה בכל שעה ומאפשר לספק את החשמל כך שבשעות בהן יקר יותר לייצר חשמל – הם משלמים יותר. בשעות הערב למשל, בין 17:00-23:00 הביקוש לחשמל בשיא, בעוד הייצור הסולארי נמוך מאוד עד אפסי (בהתאם לשעה), מה שמעלה את הצורך להפעיל תחנות כוח ישנות יותר, פחות יעילות ויקרות יותר.
1 צפייה בגלריה
גיורא אלמוגי מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה OPC אנרגיה
גיורא אלמוגי מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה OPC אנרגיה
מנכ"ל OPC גיורא אלמוגי
(צילום: אתר החברה)
באוגוסט האחרון עדכנו ברשות החשמל את מקבצי השעות, מה שמוביל לירידה בתעריף החשמל עבור יצרניות חשמל בגז טבעי ברבעון הראשון והאחרון של כל שנה – אך לגידול בהכנסות ברבעון השני והשלישי. בכך, סיכמה OPC שבניהולו של גיורא אלמוגי את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות שעמדו על 519 מיליון שקל – עלייה של 10% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. עם זאת, בשל השינוי במקבצי השעות, ההכנסות במגזר הפעילות המרכזי של החברה, מכירת חשמל ללקוחות פרטיים בישראל, עלה ב-3% בלבד ל-300 מיליון שקל למרות גידול בלקוחות.
עלות המכירות של החברה המחזיקה גדלו ל-364 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, 17% יותר מסוף הרבעון הראשון של 2022. לגידול תרם בעיקר התייקרות השימוש בתשתיות הולכת הגז, לאור עדכון התעריפים בשנה שעברה שהסתכמו ב-116 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, 17% יותר מהתקופה המקבילה בשנה שעברה. בכך, הרווח הנקי של החברה ירד ברבעון הראשון של השנה ב-24% לעומת התקופה המקבילה ב-2022, והסתכם ב-79 מיליון שקל.
במקביל הודיעה OPC שתחל למכור חשמל לחברת בז"ן במפרץ חיפה בעלות כוללת של כ-250 מיליון שקל בשנה. ההסכם צפוי להתחיל בחודש יולי הקרוב.