סגור

שיא הכנסות לסולאראדג', אך הרווחיות נפגעה בגלל הגבלות הקורונה בסין

הכנסות חברת האנרגיה הירוקה, שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 20 מיליארד דולר, זינקו ב־52% לעומת הרבעון המקביל, ל־728 מיליון דולר. המניה נפלה ב־13% בגלל פספוס תחזית האנליסטים

מניית חברת האנרגיה הירוקה הישראלית סולאראדג' נפלה ב־13% במסחר המאוחר בניו יורק לאחר שהחברה פרסמה את תוצאותיה העסקיות לרבעון השני של שנת 2022. סולאראדג' (Solaredge Technologies) דיווחה אמנם על זינוק של 52% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ושל 11% לעומת הרבעון הראשון של השנה, כשאלה הגיעו ל־728 מיליון דולר, אולם ההכנסות היו נמוכות מהתחזית הממוצעת של האנליסטים שעמדה על 731 מיליון דולר.
כמו כן, בחישוב המדדים הנוגעים לרווחיות, נתוני הרבעון השני של השנה פחות טובים מאלה שהתקבלו ברבעון המקביל ואף בזה הקודם, ואף נחותים מממוצע תחזיות האנליסטים. הביצועים הנחותים מתחזיות האנליסטים בולטים לאור העובדה שבשלושה מארבעת הרבעונים האחרונים תוצאות החברה היו טובות מהתחזיות המוקדמות.
סולאראדג', שמנוהלת על ידי צבי לנדאו, עוסקת בפיתוח ובייצור של פאנלים סולריים לייצור אנרגיה חשמלית ושל מערכות למיצוי הספק של פאנלים סולאריים. בנוסף החברה מייצרת מערכות לניטור מרחוק של ביצועי פאנלים סולאריים, מערכות אל־פסק, מערכות הינע לכלי רכב חשמליים וסוללות ליתיום־יון.
סולאראדג' שנסחרת בנאסד"ק נכנסה בדצמבר האחרון למדד S&P 500. שווי השוק שלה התייצב טרם פרסום התוצאות על 20.2 מיליארד דולר והפך את החברה לישראלית הגדולה ביותר מבחינת שווי שוק שנסחרת בארה"ב, זאת, לאחר ששווי המניה שלה עלה מתחילת השנה ב־30%. מגמת העלייה התחזקה אף בעקבות הפרסומים על אישורה הצפוי של תוכנית האקלים והאנרגיה של הממשל האמריקאי.

החברה נפגעה ברבעון השני מהסגרים המתמשכים שהוטלו בסין שפגעו בייצור רכיבים ממוצריה והקשו על אספקתם, כשלהערכת החברה היא צפויה להיפגע מהשלכות הפסקת הייצור והמשלוחים אף במהלך הרבעון השלישי. בנוסף החברה נפגעה מהירידה בערכו של היורו לעומת הדולר. שיעור הרווח הגולמי של סולאראדג' ברבעון השני, על בסיס כללי החשבונאות המקובלים בארה"ב (GAAP), עמד על 25% לעומת שיעור של 33% ברבעון המקביל ושל 27% לעומת הרבעון הראשון.
הרווח הגולמי המתואם, כלומר בניכוי הוצאות הקשורות להקצאת אופציות, הפחתת נכסים לא מוחשיים והשפעות הגיע ל־27% מההכנסות (194 מיליון דולר), לעומת 34% ברבעון המקביל ו־28% ברבעון הקודם. הרווח התפעולי המתואם הגיע ל־85 מיליון דולר, גבוה אמנם מ־81 מיליון דולר שנרשמו ברבעון המקביל, אך שיעורו מההכנסות — 12% - נמוך יותר משיעורו ברבעון המקביל — 17%. הרווח התפעולי במונחי GAAP היה 36 מיליון דולר, נמוך ב־36% מזה שנרשם ברבעון המקביל (56 מיליון דולר) וב־30% מהרווח התפעולי שנרשם ברבעון הראשון של השנה (51 מיליון דולר).
הרווח הנקי ברבעון השני של השנה הגיע ל־15 מיליון דולר במונחי GAAP, צניחה של 67% ביחס לרווח הנקי שנרשם ברבעון המקביל: 45 מיליון דולר ולעומת 33 מיליון דולר שנרשמו ברבעון הראשון של השנה. הרווח הנקי המתואם התייצב על 57 מיליון דולר. נמוך ב־22% לעומת 73 מיליון דולר ברבעון המקביל ומ־69 מיליון דולר ברבעון הקודם.
המגזר הסולארי היה אחראי ל־95% מהכנסות החברה בסך של 688 מיליון דולר. מדובר בעלייה לעומת 90% ברבעון המקביל ו־93% ברבעון הראשון של השנה, ו־91% בכל בשנת 2021. ההכנסות במגזר זה זינקו ב־59% לעומת הרבעון המקביל שבו הן הגיעו ל־432 מיליון דולר וב־13% לעומת הרבעון הראשון של השנה. עם זאת, הרווחיות הגולמית של המגזר הסולארי ירדה ל־28% לעומת 37% ברבעון המקביל ו־30% ברבעון הראשון של השנה. הרווח התפעולי מפעילות המגזר הסולארי הגיע ל־99 מיליון דולר.
בהקשר למגזר הפעילות הלא סולארי, החברה ציינה כי ירידה בביקוש של חברת פיאט למערכות הינע לכלי הרכב החשמלי מדגם דוקאטו, גרמה לירידה בהכנסות המגזר שהגיעו ל־40 מיליון דולר בלבד, ולפגיעה קשה ברווחיות. להערכת החברה גם בסיכום השנתי צפויות למגזר זה הכנסות נמוכות יחסית. בתחילת 2021 התקשרה סולאראדג' עם סטלאנטיס, החברה־האם של פיאט וקרייזלר בהסכם לפיו חטיבת ה־E MOBILITY של סולאראדג' תספק סוללות ורכיבי הנעה לרכבים אלה. בחלוקה גיאוגרפית ההכנסות מארה"ב הגיעו לשיא של 310 מיליון דולר והיוו 45% מכלל ההכנסות, ונרשמה בהן עלייה של 17% לעומת הרבעון הראשון של השנה. המכירות באירופה הניבו הכנסות של 325 מיליון דולר, 14% יותר מאשר ברבעון הקודם וסה"כ 47% מההכנסות. עם זאת, מההכנסות נגרעו 18 מיליון דולר (2.4% מהרווח הגולמי) בשל הירידה בשער היורו לעומת הדולר.
החברה פרסמה את תחזיותיה בנוגע לרבעון השלישי של השנה. תחזית ההכנסות נקבעה בטווח של 840-810 מיליון דולר, כאשר אמצע הטווח: 825 מיליון דולר גבוה מתחזית האנליסטים להכנסות של 821 מיליון דולר. שיעור הרווח הגולמי המתואם צפוי להגיע ל־29%-26% והרווח הגולמי המתואם צפוי להגיע לטווח של 110-90 מיליון דולר. לפי התחזית ההכנסות בתחום הסולארי יגיעו
ל־795-765 מיליון דולר ושיעור הרווח הגולמי מהתחום הסולארי יעמוד על 30%-27%. סולאראדג' ציינה את יחסי החליפין בין היורו והדולר, וכן את המכסים על ייבוא רכיבים מסין, כגורמים המשפיעים על הכנסותיה העתידיות. מנכ"ל סולאראדג' העריך בהקשר זה כי אישור חקיקת האקלים והאנרגיה של הממשל צפוי להשפיע לטובה על החברה.