סגור
סם אלטמן מנכ"ל .OpenAI
סם אלטמן מייסד ומנכ"ל OpenAI (צילום: בלומברג)

מטבע הקריפטו של סם אלטמן יוצא להפצה - יושק היום באופן רשמי

לפי דיווח בבלומברג, בהמשך היום ייחשפו הפרטים על אופן הפצת המטבע, שבין המפתחים שלו נמצא אלטמן, מנכ"ל OpenAI - כבר ידוע כי לא יופץ בארה"ב בשל מהלכי רשות ני"ע נגד תעשיית הקריפטו

מטבע הקריפטו של סם אלטמן יוצא לדרך: מטבע קריפטו חדש בשם Worldcoin, שבין המפתחים שלו נמנה סם אלטמן מנכ"ל OpenAI, יושק היום (ב'), כך לפי דיווח בסוכנות בלומברג המתבסס על אנשים המעורים בנושא.
לדבריהם, בהמשך היום ייחשפו הפרטים על אופן הפצת המטבע, אף שכבר ידוע כי הוא לא יופץ בארה"ב בשל הפעולות האחרונות שבהן נקטו ברשות ני"ע האמריקאית (SEC) נגד תעשיית הקריפטו.
אלטמן הצליח למשוך השקעות ל- Tools for Humanity, החברה שמאחורי המטבע, הודות להתמקדות שלו בהתפתחויות האחרונות בבינה המלאכותית. לפיכך, אם שווי המטבע יעלה, אלטמן ומשקיעים נוספים צפויים לגרוף לכיסם רווח נאה.
עם זאת, עוד לפני השקתו עורר המטבע מחלוקות בעמק הסיליקון, זאת בשל הטענה השאפתנית כי יוכל לפתור שתיים מהבעיות המרכזיות בעולם: אישור ואימות זהויות מקוונות ואי שיוויון בהכנסות.
בחברה חילקו בחינם לאנשים ברחבי העולם את המטבעות, המכונים WLD בתמורה לסריקת קשתית העין שלהם באמצעות מכשיר הנקרא The Orb. הסריקה מבטיחה שלכל אדם יכולה להיות רק זהות אחת בעסקאות של Worldcoin. המשמעות של זהות ייחודית לכל משתמש היא שתאפשר להבדיל בין משתמשים אמיתיים ובוטים, עניין שהפך לבעיה דחופה בעידן מודלי השפה הגדולים כמו ChatGPT.
אלטמן מאמין גם שהמטבע והבינה הלאכותית יוכלו לסייע בקידום מדיניות של "הכנסה בסיסית אוניברסלית", מהלך שלהערכתו יסייע לצמצום אי השיוויון. עם זאת, סריקת בקשתית עוררה ביקורת בטענה לפגיעה בפרטיות.
דובר מטעם החברה סירב להגיב על הדיווח על ההשקה, אך אתמול צייצו בחשבון הרשמי "זה קורה", ולפי ההערכות מדובר באישור בפועל להשקה הצפויה. במאי גייסה החברה 115 מיליון דולר בסבב גיוס הון בהובלת בלוקצ'יין קפיטול וכן משקיעים כמו ביין קפיטול קריפטו. בסבב גיוס הון קודם שנערך במרץ השנה שעברה גייסו בחברה 100 מיליון דולר לפי שווי של 3 מיליארד דולר.