סגור

השקל מתחזק בפתיחת השבוע - גם היורו והפאונד מתאוששים

בשוק המקומי: הדולר נחלש ב-0.7% ונסחר בסביבת -3.45 שקלים; בשוק העולמי -היורו מתחזק ב-0.6% ל-1.014 דולר, הפאונד עולה ב-0.7% ל-1.194 דולר; National Securities: "פתחנו את השבוע שעבר עם 92% סיכוי להעלאה של 75 נקודות בסיס בריבית הפד ויצאנו מיום רביעי עם 82% להעלאת ריבית של 100 נקודות בסיס - שירדו בשישי ל-20%"

השקל מתזק בפתיחת שבוע המט"ח: הדולר נחלש ב-0.7% ונסחר בסביבת -3.45 שקלים; בשווקים הבינ"ל היורו מתאושש - המטבע האירופי מתחזק ב-0.6% ונסחר ב-1.014 דולר. הפאונד עולה ב-0.7% ל-1.194 דולר.
ביום שישי פורסמו נתוני האינפלציה המקומית – מדד המחירים עלה ביוני ב-0.4%, בהתאם לתחזיות, והעלייה ב-12 החודשים האחרונים עומדת עתה על 4.4%. "סביבת האינפלציה צפויה להמשיך ולעלות עד סוף השנה. עדיין, ציפיות האינפלציה לטווח הבינוני נמצאות בדיוק באמצע יעד יציבות המחירים של בנק ישראל דבר שיאפשר לבנק ילהעלות את הריבית בצורה מדודה בהמשך השנה - על אף העלייה הצפויה באינפלציה לטווח קצר", אומרים גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון.
"אנו סבורים כי בנק ישראל צפוי לעלות את הריבית ב-50 נקודות בסיס בסוף חודש אוגוסט ואחר כך בעוד מנות של 25 נ"ב בהחלטות עד לראשית שנה הבאה. הריבית צפויה לעמוד ברמה של 2%–2.5% בסוף השנה הנוכחית וככל הנראה סביב רמה של 2.5%-2.75% בעוד שנה", מוסיפם בפמן ורזניק.
אנו נכנסים לשבוע מעבר, בין נתוני האינפלציה הדוהרת שיצאו בשבוע שעבר בארה"ב להחלטת הריבית של הפד ברביעי הבא, 27 ביולי. מדד המחירים בארה"ב קפץ ביוני ל-9.1% בקצב שנתי, מעבר תחזית ושיא של 41 שנה.
"היה לנו שיעור מעולה בפסיכולוגיה של ההמונים – פתחנו את השבוע שעבר עם 92% סיכוי להעלאה של 75 נקודות בסיס בריבית הפד ויצאנו מיום רביעי עם 82% להעלאת ריבית של 100 נקודות בסיס", אמר ארט הוגאן, אסטרטג השווקים הראשי ב- National Securities(הדברים מובאים ב-CNBC).
זה לא נגמר שם כי הספיקו יומיים כדי להירגע ולעבור לציפיות של 20% "בלבד" להעלאה של 100 נקודות בסיס בריבית בשבוע הבא וזו גם ההערכה כרגע.
בכירי הפד נכנסו בשבת לתקופת השקט המקובלת בשבוע וחצי לפני ההחלטה, במהלכה הם לא צפויים לשאת דברים. האחרון מבין הבכירים שדיברה היה מושל הפד כריסטופר וואלר (Christopher Waller).
בכנס באיידהו אמר וואלר: "אתה לא רוצה לבצע העלאת יתר בריבית. חברים, העלאה של 75 נקודות בסיס היא ענקית. אל תאמרו 'מכיוון שאתם לא הולכים על 100 נקודות אתם לא עושים את העבודה שלכם". עוד הדגיש וואלר, ביחס להשפעה של נתון האינפלציה המדאיג: "זה היה נורא יותר מכפי שחשבנו. אנחנו לא רוצים לקבוע מדיניות על בסיס נתון אחד וזה עניין די קריטי".