סגור
 אמנון שעשוע מייסד ומנכ"ל מובילאיי
אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל מובילאיי (צילום: מובילאיי)

דיווח: אינטל חותכת את שווי מובילאיי לקראת ההנפקה ל-30 מיליארד דולר

בלובמרג מדווחת כי לנוכח תנאי השוק המאתגרים - באופן ספציפי בסקטור השבבים - אינטל מנמיכה ציפיות לקראת ההנפקה, שבמקור כיוונה לשווי של כ-50 מיליארד דולר למובילאיי; מקורות מציינים כי ללא שיפור בשווקים תיתכן דחייה של ההנפקה לשנה הבאה

אינטל מנמיכה את הציפיות מההנפקה הציבורית הראשונה (IPO) של מובילאיי, זאת לנוכח האטה כללית בשוק המניות, והיא אף עשויה לדחות את ההנפקה לשנה הבאה אם התנאים לא ישתפרו, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג, המתבסס על אנשים המעורים בנושא, שביקשו להישאר בעילום שם.
לדבריהם, באינטל מעריכים כי ההנפקה תתבצע לפי שווי של 30 מיליארד דולר למובילאיי, מהותית פחות מכפי שקיוו בתחילה. התוכנית המקורית היתה להוציא את ההנפקה לפועל בסביבות אמצע השנה הנוכחית, ולפי הדיווחים הערכות השווי הפוטנציאליות נעו סביב 50 מיליארד דולר.
מנכ"ל אינטל פט גלסינגר מנסה להרוויח מהחברה הישראלית אותה רכשה אינטל ב-2017 באמצעות פיצול חלקי של המניות. מובילאיי מייצרת שבבים למצלמות וכלים לסיוע בנהיגה, והיא נחשבת לנכס נחשק בשל המירוץ בתעשיית הרכב לפיתוח מכוניות אוטונומיות.
בה בעת אינטל נדרשת להתמודד בימים אלה עם השוק הדובי של סקטור השבבים ועם מיעוט בהנפקות ראשוניות בשל חשש מהמצב הכלכלי. שני אלה יחד מקשים על הוצאה לפועל של הנפקה מוצלחת.
המקורבים הדגישו שאם מניות חברות המוליכים למחצה יתאוששו, ניתן יהיה לבצע את ההנפקה עוד ב-2022. אם העניינים לא יתפתחו לכיוון החיובי האמור, ההנפקה ככל הנראה תידחה לשנה הבאה.