סגור

זוהר לוי מסתער על ניו יורק: רכש דירות ב־800 מיליון שקל בפחות מ־4 חודשים

חברת הנדל"ן המניב סאמיט שבשליטת לוי (45.4%) הודיעה על עסקה שבמסגרתה רכשה 440 דירות תמורת 83 מיליון דולר. סאמיט השלימה רכישה של 1,360 דירות ב־247 מיליון דולר מאז אפריל השנה

חברת הנדל"ן המניב סאמיט, שבשליטת זהר לוי (45.4%), ממשיכה לדהור במסע הרכישות שלה של דירות בעיר ניו יורק. החברה, שמימשה פורטפוליו החזקות במשרדים בגרמניה במיליארד יורו בתחילת יוני האחרון, מנצלת את מה שהיא רואה כמחירי שפל הזדמנותיים בניו יורק, והיא השלימה רכישה של 1,360 דירות בסכום כולל של 247 מיליון דולר (כ־800 מיליון שקל) בפרק זמן של פחות מארבעה חודשים.


אתמול הודיעה החברה על עסקה רביעית בתוך פרק זמן קצר, שמצטרפת לסדרה של עסקאות שעליהן דיווחה החל מ־25 באפריל.

2 צפייה בגלריה
זוהר לוי יו"ר סאמיט
זוהר לוי יו"ר סאמיט
זוהר לוי בעל השליטה בסאמיט

בעסקה אתמול מדובר על 440 יחידות דיור, שנרכשו תמורת כ־83 מיליון דולר. בעסקאות האמורות יירכשו 10 בניינים בשטח כולל להשכרה של כ־406 אלף רגל רבוע (37.7 אלף מ"ר).
ההכנסות משכירות נטו (NOI) מהדירות הן כ־4.54 מיליון דולר בשנה המשקפות תשואה ממוצעת של כ־5.48%.
בסאמיט מבקשים לנצל את מה שהם תופסים כהזדמנות נדירה לביצוע עסקאות בניו יורק. זאת, לאחר שבעקבות וירוס הקורונה והסגרים הרבים צנחו מחירי הדיור בעיר.


כיום ניתן לרכוש דירה בניו יורק בטווח מחירים של 1,500 עד 2,000 דולר למ"ר ולהשיג תשואה של 5.5% על הנכס. בסאמיט לא מתכננים להציב גבול לרכישת הדירות ובכוונת החברה להמשיך במסע ההתרחבות בעיר.
התשואה הממוצעת על הנכס שסאמיט מצפה להשיג - 5.5%
במקביל, הגיעו המחירים של המשרדים שבהם מחזיקה סאמיט בגרמניה לרמות שיא, דבר שהוביל כאמור לצעד של מימוש חלק מהפורטפוליו במדינה תמורת מיליארד יורו. גם לאחר אותה עסקה נותרו לסאמיט משרדים ברחבי גרמניה בשווי כולל של 600 מיליון יורו, כך שלא מדובר בעזיבה מלאה של המדינה. הכספים נועדו לשמש לצורך התרחבות החברה בארה"ב בכלל ובעיר ניו יורק בפרט.
בנוסף לרכישת הדירות ביצעה סאמיט עסקאות נדל"ן נוספות בארה"ב בתקופה האחרונה. אך בעוד רכישת דירות היא חלק מהאסטרטגיה החדשה של החברה, במקרים האחרים — כמו רכישת קניונים בשיקגו או בתי מלון במנהטן — מדובר בניצול מחירים הזדמנותיים בלבד. כלומר, החברה לא רואה באותן רכישות חלק מהתוכנית ארוכת הטווח שלה בארה"ב.