סגור
לגו קוביות משחק
לגו (צילום: בלומברג)

לגו דיווחה על הצמיחה השנתית הנמוכה שלה מאז 2017

הכנסות החברה הדנית אשתקד עלו רק ב-2% ל-9.66 מיליארד דולר, זאת ברקע ההאטה הכללית בשוק הצעצועים העולמי; לשם השוואה, ב-2022 ההכנסות עלו ב-17%; יחד עם זאת, לגו הגדילה את נתח השוק שלה ב-2023 להשקת מארזי צעצועים חדשים המתבססים בין היתר על ספרי הארי פוטר

לגו דיווחה על הצמיחה השנתית הנמוכה ביותר שלה מאז 2017, על רקע ההאטה הכללית בשוק הצעצועים העולמי. הכנסות החברה הדנית ל-2023 עלו ב-2% לעומת שנה קודם לכן ל-65.9 מיליארד קרונה דנית (9.66 מיליארד דולר). לשם השוואה, ב-2022 שיעור הצמיחה בהכנסות עמד על 17%. תעשיית הצעצועים העולמית חוותה ירידה של 7% במכירות בשנה שעברה.
עוד דיווחה החברה כי הרווח התפעולי עמד על 17.1 מיליארד קרונה, ירידה לעומת 17.9 מיליארד קרונה בשנה קודם לכן. עם זאת, האנליסטים ציינו כי בהתחשב במצבה של תעשיית הצעצועים, שחווה את התקופה הקשה ביותר שלה מזה יותר מ-15 שנים לנוכח האינפלציה שפגעה בביקוש, הביצועים של לגו מרשימים למדי.
"אנחנו מרוצים מהביצועים שלנו בעיקר לנוכח העובדה ש-2023 הייתה השנה השלילית ביותר עבור שוק הצעצועים מזה למעלה מ-15 שנים", מסר מנכ"ל לגו נילס כריסטיאנסן. "אנחנו ממשיכים לצמוח לאחר שלוש שנים של צמיחה יוצאת מהכלל ונהנינו מתנופה חזקה ברבעון הראשון של 2023".
לגו הצליחו להגדיל את נתח השוק בשנה האחרונה הודות בין השאר להשקת מארזי צעצועים חדשים המתבססים על ספרי הארי פוטר ועל משחק המחשב פורטנייט. לעומת התוצאות של לגו, היריבה מטאל היצרנית של בובות ברבי, דיווחה כי המכירות נותרו ללא שינוי, זאת על אף הצלחת הסרט "ברבי", ואילו יצרנית הצעצועים הסברו דיווחה על צניחה של 15% בהכנסות.
לגו פתחו בשנה שעברה 147 חנויות ממותגות חדשות, כך שהחברה מפעילה כעת מעל אלף חנויות ברחבי העולם ומתכננת לפתוח 100 חנויות חדשות השנה, כ-40 מהן בסין. כמו כן, בלגו ממשיכים את ההתרחבות מעבר לקוביות הפלסטיק, גם לתחום פארקי השעשועים, הקולנוע והטלוויזיה. "הוכחנו את המשיכה של הפורטפוליו החזק והמגוון שלנו", סיכם כריסטיאנסן.